Búsqueda general
Nueva búsqueda Persona: "Ameskua, Saioa" Canto improvisado: Freestyle RapConcretar búsqueda
Resultados: 323
Anaia nagusia
[Biblioteca]
2012.
Audio:
Euskara.
Fondo de biblioteca
Autores:
Goienetxe Anaiak
Publicación:
Goienetxe Anaiak, 2012

Gerra
[Biblioteca]
2019.
Audio:
Euskara.
Fondo de biblioteca
Autores:
La Basu
Publicación:
La Basu, 2019

Kalima
[Biblioteca]
2017.
Audio:
Euskara.
Fondo de biblioteca
Autores:
Glaukoma
Publicación:
Tolosa: Bonberenea ekintzak, 2017

Esperientzien etorbidetik
[Biblioteca]
L.G. 2002.
Audio:
Euskara.
Fondo de biblioteca
Autores:
Selektah Kolektiboa
Publicación:
Irun: Metak, L.G. 2002

Feminine or masculine: The conflicting nature of female images in rap music
[Biblioteca]
1994.
Artículo:
Inglés.
Referencia bibliográfica
Autores:
Berry, Venise T.
En:
Cecilia Reclaimed: Feminist Perspectives on Gender and Music, Urbana: University of Illinois Press, 1994

The Stage Hip-Hop Feminism Built: A New Directions Essay
[Biblioteca]
2013.
Artículo:
Inglés.
Referencia bibliográfica
Autores:
Cooper, Brittney C.; Durham, Aisha; Morris, Susana M.
En:
Signs, 38, 3, 2013, 721-737

“Maybe I’ll Be a Poet, Rapper”: Hip-Hop Feminism and Literary Aesthetics in Push
[Biblioteca]
2013.
Artículo:
Inglés.
Referencia bibliográfica
Autores:
Cooper, Brittney C.
En:
African American Review, 46, 1, 2013, 55-69

I'll be forever mackin' : the social construction of black masculine identity in hip hop's platinum age
[Biblioteca]
2019.
Artículo:
Inglés.
Referencia bibliográfica
Autores:
Gray, Jonathan W.
En:
Black Sexualities, Rutgers University Press , 2019, 401-422

Hip-Hop's diversity and misperceptions
[Biblioteca]
2020.
Documento:
Inglés.
Online
Fondo de biblioteca
Autores:
Cashman, Andrew
Publicación:
University of Maine, The Honors College, 2020

Rap in the Arab world : between innovation and tradition
[Biblioteca]
2020.
Artículo:
Inglés.
Referencia bibliográfica
Autores:
De Blasio, Emanuela
En:
Mediterranean contaminations : Middle East, North Africa, and Europe in contact, De Gruyter, 2020, 219-231

The identity construction of the black female performer in hip hop
[Biblioteca]
2018-2019.
Artículo:
Inglés.
Online
Fondo de biblioteca
Autores:
Desai, Kajal
En:
Dialogues@RU, 14, 2018-2019, 134-147

“I am not Jasmine; I am Aladdin” : how youth challenge structural inequity through critical hip hop literacies
[Biblioteca]
2020.
Artículo:
Inglés.
Referencia bibliográfica
Autores:
Kelly, Lauren Leigh
En:
The International Journal of Critical Media Literacy, 2, 1, 2020, 9-30

A “Man's Woman”? : contradictory messages in the songs of female rappers, 1992-2000
[Biblioteca]
2009.
Artículo:
Inglés.
Referencia bibliográfica
Autores:
Oware, Matthew
En:
Journal of Black Studies, 39, 5, 2009, 789-802

Introduction : savage and savvy : mapping contemporary hip hop feminism
[Biblioteca]
2014-.
Artículo:
Inglés.
Online
Autores:
Halliday, Aria S.; Payne, Ashley N.
En:
Journal of Hip Hop Studies (JHHS), Chicago: Virginia Commonwealth University, Scholars Compass, 2014-, 8-18

Black rural feminist trap : stylized and gendered performativity in trap music
[Biblioteca]
2014-.
Artículo:
Inglés.
Online
Autores:
Miles, Corey
En:
Journal of Hip Hop Studies (JHHS), Chicago: Virginia Commonwealth University, Scholars Compass, 2014-, 44-70

“Yeah, i’m in my bag, but i’m in his too” : how scamming aesthetics utilized by black women rappers undermine existing institutions of gender
[Biblioteca]
2014-.
Artículo:
Inglés.
Online
Autores:
Khong, Diana
En:
Journal of Hip Hop Studies (JHHS), Chicago: Virginia Commonwealth University, Scholars Compass, 2014-, 87-102

The Cardi B–Beyoncé complex : ratchet respectability and black adolescent girlhood
[Biblioteca]
2014-.
Artículo:
Inglés.
Online
Autores:
Payne, Ashley N.
En:
Journal of Hip Hop Studies (JHHS), Chicago: Virginia Commonwealth University, Scholars Compass, 2014-, 26-43

Vmme Sahar
[Biblioteca]
2019.
Audio:
Euskara.
Online
Fondo de biblioteca
Autores:
Maisha MC
Publicación:
Taupaka, 2019

Hiphop’s Ill-Literacies und die Machtebene von Sprache : ein interdisziplinärer Forschungsansatz zur Verwendung von Rap-Texten in sprachkritischem Unterricht
[Biblioteca]
2020.
Documento:
Alemán.
Online
Autores:
Mürle-Thür, Marielouise
Publicación:
Karlsruhe: Pädagogische Hochschule Karlsruhe, 2020
