Biblioteca - Ver ficha Más información sobre esta sección
Arabako bertso-eskoletako gazteak eta euskararekiko atxikimendua

- Autor(es)
- Agirre, Manex
- Título
-
Arabako bertso-eskoletako gazteak eta euskararekiko atxikimendua / [egilea], Manex Agirre Arriolabengoa ; tutorea, Kike Amonarriz
- Publicación
- 2014
- Materias
- Bertsolaritza ; Araba
- Contenido
-
Testu osoa
- Otros autores
- Amonarriz, Kike ; Euskal Herriko Unibertsitatea (EHU)
- Descripción física
- 56 or.
- Tipología
- Documento
- Eduki mota
- Trabajo Fin de Grado
- Notas
- Euskal Herriko Unibertsitatearen graduko lana
Azalean: HIZNET 2013-2014 Sakontze egitasmoa
Bibliografia: 55 or.
1. SARRERA ...4
1.1. ATARIKOAK ...4
1.1.1. Zergatik lan hau? ...4
1.1.2. Egindako ibilbidea eta erabilitako metodologia ...5
1.1.3. Tesi nagusien erreferentzia ...8
1.2. TESTUINGURUA. ZEREN, NOREN BARRUAN GAUDE? ...10
1.2.1. Araba ...10
1.2.2. Goiza eta arratsaldea ...11
1.2.3. Arabako gazteak ...12
1.2.4. Araba eta bertsoa ...14
1.2.5. Arabako Bertsozale Elkartea ...16
1.2.6. Arabako bertso-eskolak ...17
1.2.7. Arabako bertso-eskoletako ikasleak Nolakoak dira? ...17
2. BERTSOA, BEREZ BAITA ERAKARGARRI ...20
2.1. ZER DA HAU? ...20
2.2. BERTSOAREN BEREZKO EZAUGARRIAK ...20
2.2.1. Bertsoa bat-batekoa eta soila da ...21
2.2.2. Bertsoaren tranpa: hizkuntza bat, eta bakarra, du ardatz ...22
2.2.3. Dibertsioa ere, bertsoaren ardatz ...23
2.3. ELEMENTU LINGUISTIKOAN SAKONTZEN: HIZKUNTZA BAITA BERTSOAREN LAN-TRESNA ...24
2.3.1. Ahozkotasunaz ari gara ...24
2.3.2. Hizkuntza bat eta bakarra, lan-tresna. Ohartzen al gara? ...24
2.3.3. Balio komunikatiboak ...25
2.3.4. Sormena eta bihurritzea ...26
2.3.5. Herdoildutakoa aktibatu ...27
2.4. BAINA BERTSOAREN EZAUGARRI EZ LINGUISTIKOAK ERE, ERAKARGARRI DIRA ...29
2.4.1. Bertigoaren erakarmena ...29
2.4.2. Jendaurrekotasuna eta bozgorailu natural izaera ...29
2.5. BERTSOA EZ DA SOILIK BERTSOA: MUNDU BERRI BAT DA ...32
3. BERTSO-ESKOLAK, EUSKARAREKIKO ATXIKIMENDUA LANTZEKO GUNE ...33
3.1. ZER DA HAU? ...33
3.2. ZER DIRA BERTSO-ESKOLAK? ...34
3.2.1. Definiziorantz ...34
3.2.2. Bertso-eskolaren helburuak ...35
3.2.3. Bertso-eskoletako metodologia ...37
3.3. ERDALGUNEKO BERTSO-ESKOLAK ...39
3.3.1. Alderik ba al dago euskalgunekoekin? ...39
3.3.2. Aisialdian euskararen erabilera lantzeko estrategiak ...40
3.3.3. Euskara da bide, eta hala izan behar du ...41
3.4. BERTSO-ESKOLA: OHARTU GABE, KONTZIENTZIA HARTU ...43
3.4.1. Hara! Euskaraz ari gara eta! ...43
3.4.2. Albo-kalterik ez: albo-mesedeak ...44
3.5. BERTSO-ESKOLAK ARABAN: EKOSISTEMA BATEN PARTAIDE AKTIBO ...48
3.5.1. Tokian tokiko sarea ...49
3.5.2. Eta Araban? ...49
4. AMAIERAKOAK ...51
5. (ERANSKINA) ELKARRIZKETATUTAKO BERTSO-ESKOLAK: XEHETSUNAK ...54
6. BIBLIOGRAFIA ...55
1.1. ATARIKOAK ...4
1.1.1. Zergatik lan hau? ...4
1.1.2. Egindako ibilbidea eta erabilitako metodologia ...5
1.1.3. Tesi nagusien erreferentzia ...8
1.2. TESTUINGURUA. ZEREN, NOREN BARRUAN GAUDE? ...10
1.2.1. Araba ...10
1.2.2. Goiza eta arratsaldea ...11
1.2.3. Arabako gazteak ...12
1.2.4. Araba eta bertsoa ...14
1.2.5. Arabako Bertsozale Elkartea ...16
1.2.6. Arabako bertso-eskolak ...17
1.2.7. Arabako bertso-eskoletako ikasleak Nolakoak dira? ...17
2. BERTSOA, BEREZ BAITA ERAKARGARRI ...20
2.1. ZER DA HAU? ...20
2.2. BERTSOAREN BEREZKO EZAUGARRIAK ...20
2.2.1. Bertsoa bat-batekoa eta soila da ...21
2.2.2. Bertsoaren tranpa: hizkuntza bat, eta bakarra, du ardatz ...22
2.2.3. Dibertsioa ere, bertsoaren ardatz ...23
2.3. ELEMENTU LINGUISTIKOAN SAKONTZEN: HIZKUNTZA BAITA BERTSOAREN LAN-TRESNA ...24
2.3.1. Ahozkotasunaz ari gara ...24
2.3.2. Hizkuntza bat eta bakarra, lan-tresna. Ohartzen al gara? ...24
2.3.3. Balio komunikatiboak ...25
2.3.4. Sormena eta bihurritzea ...26
2.3.5. Herdoildutakoa aktibatu ...27
2.4. BAINA BERTSOAREN EZAUGARRI EZ LINGUISTIKOAK ERE, ERAKARGARRI DIRA ...29
2.4.1. Bertigoaren erakarmena ...29
2.4.2. Jendaurrekotasuna eta bozgorailu natural izaera ...29
2.5. BERTSOA EZ DA SOILIK BERTSOA: MUNDU BERRI BAT DA ...32
3. BERTSO-ESKOLAK, EUSKARAREKIKO ATXIKIMENDUA LANTZEKO GUNE ...33
3.1. ZER DA HAU? ...33
3.2. ZER DIRA BERTSO-ESKOLAK? ...34
3.2.1. Definiziorantz ...34
3.2.2. Bertso-eskolaren helburuak ...35
3.2.3. Bertso-eskoletako metodologia ...37
3.3. ERDALGUNEKO BERTSO-ESKOLAK ...39
3.3.1. Alderik ba al dago euskalgunekoekin? ...39
3.3.2. Aisialdian euskararen erabilera lantzeko estrategiak ...40
3.3.3. Euskara da bide, eta hala izan behar du ...41
3.4. BERTSO-ESKOLA: OHARTU GABE, KONTZIENTZIA HARTU ...43
3.4.1. Hara! Euskaraz ari gara eta! ...43
3.4.2. Albo-kalterik ez: albo-mesedeak ...44
3.5. BERTSO-ESKOLAK ARABAN: EKOSISTEMA BATEN PARTAIDE AKTIBO ...48
3.5.1. Tokian tokiko sarea ...49
3.5.2. Eta Araban? ...49
4. AMAIERAKOAK ...51
5. (ERANSKINA) ELKARRIZKETATUTAKO BERTSO-ESKOLAK: XEHETSUNAK ...54
6. BIBLIOGRAFIA ...55