Biblioteca - Ver ficha Más información sobre esta sección
Bertsolaritzaren irakaskuntzaren metodologia

- Autor(es)
- Ibarburu Zuriarrain, Iñigo
- Título
- Bertsolaritzaren irakaskuntzaren metodologia / egilea, Iñigo Ibarburu Zuriarrain ; zuzendaria, Asier Barandiaran Amarika.
- Publicación
- 2021-11-18
- Materias
- Bertsolaritza
- Contenido
-
Testu osoa
- Otros autores
- Barandiaran, Asier ; Euskal Herriko Unibertsitatea (EHU)
- Tipología
- Documento
- Eduki mota
- Trabajo Fin de Grado
- Notas
- Euskal Herriko Unibertsitateko Gradu Amaierako Lana.
Azalean: Euskal Herriko Unibertsitatea, Hezkuntza eta Kirol Fakultatea / Gradu Amaierako Lana / 2020-2021.
Bibliografia: 30 or.
Eranskinak: 32-53 or.
[EU] Lan honetan bertsolaritzaren irakaskuntzako metodologiaren inguruko ikerketa lan bat egin da. 80. hamarkadan bertsolaritzak eskaintzen zituen balore zein ezaugarriak kontuan izanik, Hezkuntza Arautuan barneratzea erabaki zen. Geroztik aurrera, bertsolaritzaren irakaskuntza etapa eta aldaketa desberdinetatik igaro da metodologia eta curriculum propioa sortu den arte. Bertsolaritza emateko moduaren berri izateko, lau bertso irakasle elkarrizketatu ditut; Amaia Agirre, Unai Muñoa, Maialen Akizu eta Peru Abarrategi. Horretarako, galdetegi bat sortu dut eta haiekin harremanetan ipini naiz galdera horien erantzunak jasotzeko. Aztertutakoarekin ondorio desberdinak atera daitezke. Hala ere, jaso dudan ondoriorik nagusiena azken bi urte hauetan bertsolaritza emateko metodologian aldaketa ematen ari dela izan da. Beraz, jarraian nire landa lana garatuko da.
[ES] En este trabajo se ha desarrollado una investigación sobre la metodología de la enseñanza del bertsolarismo. En la década de los 80, el bertsolarismo se adentra en la enseñanza formal gracias a los valores y características del mismo. De ahí en adelante, el bertsolarismo ha pasado por diferentes cambios y etapas, hasta que ha creado su propia metodología y su propio curriculum. Por lo tanto, con la intencionalidad de obtener información sobre la manera de enseñar el bertsolarismo, he entrevistado a cuatro profesores bertsolaris; Amaia Agirre, Unai Muñoa, Maialen Akizu y Peru Abarrategi. Para eso, he creado una encuesta y me he puesto en contacto con ellos y ellas para obtener dicha información. Con lo investigado he llegado a distintas conclusiones. Aun así, la conclusión más relevante que he obtenido ha sido el cambio de metodología que se está dando en los últimos dos años. Dicho esto, a continuación se elaborará mi trabajo.
[EN] This proposal has been elaborated doing research about bertsolaritza’s teaching methodologies. Taking into account the values bertsolaritza had during the 80s century, it was decided to introduce it into formal educational contexts. Since then, bertsolaritza has undergone several changes and it has created its own methodology and curriculum. Four interviews were carried out to bertsolaritza teachers with the aim of knowing more about the teaching of bertsolaritza. Amaia Agirre, Unai Muñoa, Maialen Akizu and Peru Abarrategi are the choosen experts. For that, I developed a survey I shared with them to know their thoughts on the discussed topic. Analysing this paper, various conclusions can be inferred. Nonetheless, the most important significant conclusion is that, since the last two years, the way bertsolaritza is taught in the school has hugely changed. After these statements, further information about my work will be explained.
[ES] En este trabajo se ha desarrollado una investigación sobre la metodología de la enseñanza del bertsolarismo. En la década de los 80, el bertsolarismo se adentra en la enseñanza formal gracias a los valores y características del mismo. De ahí en adelante, el bertsolarismo ha pasado por diferentes cambios y etapas, hasta que ha creado su propia metodología y su propio curriculum. Por lo tanto, con la intencionalidad de obtener información sobre la manera de enseñar el bertsolarismo, he entrevistado a cuatro profesores bertsolaris; Amaia Agirre, Unai Muñoa, Maialen Akizu y Peru Abarrategi. Para eso, he creado una encuesta y me he puesto en contacto con ellos y ellas para obtener dicha información. Con lo investigado he llegado a distintas conclusiones. Aun así, la conclusión más relevante que he obtenido ha sido el cambio de metodología que se está dando en los últimos dos años. Dicho esto, a continuación se elaborará mi trabajo.
[EN] This proposal has been elaborated doing research about bertsolaritza’s teaching methodologies. Taking into account the values bertsolaritza had during the 80s century, it was decided to introduce it into formal educational contexts. Since then, bertsolaritza has undergone several changes and it has created its own methodology and curriculum. Four interviews were carried out to bertsolaritza teachers with the aim of knowing more about the teaching of bertsolaritza. Amaia Agirre, Unai Muñoa, Maialen Akizu and Peru Abarrategi are the choosen experts. For that, I developed a survey I shared with them to know their thoughts on the discussed topic. Analysing this paper, various conclusions can be inferred. Nonetheless, the most important significant conclusion is that, since the last two years, the way bertsolaritza is taught in the school has hugely changed. After these statements, further information about my work will be explained.
1. Sarrera ...4
2. Marko teorikoa ...5
2.1. Ahozko literatura ...5
2.2. Bertsolaritzaren hastapenak eskola giroan ...8
2.3. “Bertsolaritza eskolan” programa ...9
3. Metolodogia ...13
3.1. Helburu nagusia eta erabilitako metodologia ...13
3.2. Elkarrizketatuen ezaugarriak ...14
3.3. Galderen diseinua ...15
4. Emaitzak eta analisia ...17
4.1. Lehenengo multzoaren emaitzak ...17
4.2. Bigarren multzoaren emaitzak ...19
4.3. Hirugarren multzoaren emaitzak ...20
4.4. Laugarren multzoaren emaitzak ...24
5. Ondorioak ...25
6. Mugak eta hobetzeko proposamenak ...28
7. Bibliografia ...30
8. Eranskinak ...32
I. Eranskina: Bertsolariei egindako galderak ...32
II. Eranskina: Elkarrizketak ...33
a. Amaia Agirreri elkarrizketa ...33
b. Maialen Akizuri elkarrizketa ...37
c. Unai Muñoari elkarrizketa ...40
d. Peru Abarrategiri elkarrizketa ...45
III. Eranskina: Genero ikuspegia elkarrizketak ...49
a. Amaia Agirreri genero ikuspegiaren elkarrizketa ...49
f. Maialen Akizuri genero ikuspegiaren elkarrizketa ...51
2. Marko teorikoa ...5
2.1. Ahozko literatura ...5
2.2. Bertsolaritzaren hastapenak eskola giroan ...8
2.3. “Bertsolaritza eskolan” programa ...9
3. Metolodogia ...13
3.1. Helburu nagusia eta erabilitako metodologia ...13
3.2. Elkarrizketatuen ezaugarriak ...14
3.3. Galderen diseinua ...15
4. Emaitzak eta analisia ...17
4.1. Lehenengo multzoaren emaitzak ...17
4.2. Bigarren multzoaren emaitzak ...19
4.3. Hirugarren multzoaren emaitzak ...20
4.4. Laugarren multzoaren emaitzak ...24
5. Ondorioak ...25
6. Mugak eta hobetzeko proposamenak ...28
7. Bibliografia ...30
8. Eranskinak ...32
I. Eranskina: Bertsolariei egindako galderak ...32
II. Eranskina: Elkarrizketak ...33
a. Amaia Agirreri elkarrizketa ...33
b. Maialen Akizuri elkarrizketa ...37
c. Unai Muñoari elkarrizketa ...40
d. Peru Abarrategiri elkarrizketa ...45
III. Eranskina: Genero ikuspegia elkarrizketak ...49
a. Amaia Agirreri genero ikuspegiaren elkarrizketa ...49
f. Maialen Akizuri genero ikuspegiaren elkarrizketa ...51