Biblioteca - Ver ficha   Más información sobre esta sección

Ikastolen hizkuntz proiektua

Libro: Euskara. Online Fondo de biblioteca
Título
Ikastolen hizkuntz proiektua / [dokumentu honen garatzaileak, Itziar Elorza... (et al.) ; abiapuntuzko oinarrizko markoaren idazleak, Mikele Aldasoro... (et al.)]
Publicación
Zamudio: Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioa, 2009
Materias
Euskal Herria
Contenido
Testu osoa
Otros autores
Aldasoro, Mikele ; Elorza, Itziar ; Euskal Herriko Ikastolen Elkartea
Descripción física
227 or. : graf. + 1 disko (CD-Rom)
Tipología
Libro
Depósito Legal
BI 149-2009
ISBN / ISSN
84-37006901-27-7
Hitzaurrea ...................................................................................................... 8
Sarrera ......................................................................................................... 16
HIZKUNTZ PROIEKTUAREN
ERREFERENTZIA-MARKOA ........................................................... 19
1. Egoeraren diagnostikoa ....................................................................... 21
1.1. Ikastola eta hizkuntzak; bilakaera historikoa .............................. 22
1.2. XXI. mendeko gizartea eta hizkuntzak.......................................... 25
1.2.1. Ezagutza eta globalizazioaren gizartea ............................... 25
1.2.2. Euskal gizartearen egoera .................................................... 26
1.3. Euskal hezkuntzaren hizkuntzekiko erronka nagusiak............... 31
1.3.1. Hezkuntza eredu berriaren hizkuntz eskakizunei erantzutea 31
1.3.2. Eskolako komunikazio-inguruaren kalitatea hobetzea .... 32
1.3.3. Euskararen biziberritzea........................................................ 33
1.3.4. Euskal kulturaren biziberritzea ............................................. 34
1.3.5. Kultur aniztasunari eta hizkuntz aniztasunari erantzutea.. 35
1.4. Ondorioak: Hizkuntz Proiektuaren beharra ................................. 36
2. Ikastolen hizkuntzekiko ikuspegia eta helburuak ......................... 39
2.1. Ikastolen izaeraren ezaugarriak ..................................................... 39
2.2. Ondorioztatzen diren hizkuntzekiko helburuak ........................... 41
2.2.1. Helburu orokorrak ................................................................. 41
2.2.2. Hizkuntzekiko erreferentziazko lorpen-mailak.................... 42
3. Hizkuntz Proiektua: definizioa eta ezaugarriak.............................. 45
3.1. Hizkuntz Proiektuaren definizioa ................................................... 45
3.2. Hizkuntz proiektuaren heldulekuak: hizkuntzekiko esku-hartze
eremuak ............................................................................................. 48
3.2.1. Eremu pedagogikoa .............................................................. 50
3.2.2. Eremu instituzionala .............................................................. 51
3.3. Hizkuntz Proiektuaren ezaugarriak................................................ 54
3.4. Hizkuntz Proiektuaren kokapena................................................... 55
3.5. Ikastola bakoitzaren Hizkuntz Proiektua: edukiak ..................... 56
aurkibideaaurkibideaau
aurkibideaaurkibideaaaurkibid
aurkibideaaurkibideaaurk
4. Ikastolen Hizkuntz Proiektuaren oinarri teorikoak ....................... 59
4.1. Ikastolen hezkuntza-ereduaren printzipioak ............................... 59
4.2. Hizkuntz eta kultur politikaren oinarriak ....................................... 62
4.2.1. Eskolaren zeregina euskararen indarberritzeko prozesuan... 62
4.2.2. Hizkuntz eta kultur aniztasunari erantzuna: kultur
integrazio barne-hartzailea ................................................... 64
4.3. Hezkuntzaren ikuspegia ................................................................. 66
4.3.1. Konpetentzien hezkuntza eredu berria ............................... 66
4.3.2. Metodologiaren oinarriak ..................................................... 71
4.4. Hizkuntzaren eta hizkuntza-irakaskuntzaren ikuspegia ............ 72
4.4.1. Hizkuntzaren ikuspegia ........................................................ 72
4.4.2. Euskaran ardaztutako hezkuntza eleaniztuna .................... 74
4.4.3. Komunikatzen ikasi konpetentzia orokorra ....................... 77
4.4.3.1. Gela barruko eremuaren hizkuntz beharrak ........ 80
4.4.3.2. Hizkuntz arloaren trataera....................................... 82
4.4.3.3. Gelaz kanpoko eremuaren ekarpena ................... 86
4.4.4. Hizkuntz dibertsitateari eta kalitateari begira,
erregistroen trataera .............................................................. 89
5. Ikastolen Hizkuntz Proiektuaren prestakuntza-irizpideak ......... 93
5.1. Prestakuntzaren esparruak ............................................................ 94
5.2. Prestakuntzaren ardatz nagusiak ................................................. 94
5.2.1. Profesionalak. Funtzioa eta garrantzia .............................. 95
5.2.2. Gurasoak .............................................................................. 101
5.2.3. Ikasleak ................................................................................. 105
5.3. Ikastolako prestakuntza-planaren beharra ............................... 106
IKASTOLA BAKOITZAK BERE
HIZKUNTZ PROIEKTUA GARATZEKO GIDA ... 107
6. Ikastolaren Hizkuntz Proiektua: kudeaketarako ibilbidea ....... 111
6.1. Ibilbidearen sekuentzia grafikoa ................................................. 112
6.2. Ibilbidearen urratsak .................................................................... 113
6.2.1. Hausnarketa eta sozializazio fasea .................................. 113
6.2.2. Egoeraren diagnostikoa ..................................................... 114
6.2.2.1. Diagnosiaren 1. fasea .......................................... 115
6.2.2.2. Diagnosiaren 2. fasea .......................................... 116
6.2.2.3. Diagnosiaren 3. fasea .......................................... 116
6.2.3. Hizkuntz Proiektuaren idazketa ....................................... 117
6.2.4. Plan estrategikoa ............................................................... 120
6.2.4.1. Plan estrategikoaren atalak ................................. 120
6.2.4.2. Plan estrategikorako orientabideak .................. 121
6.2.5. Urteko plana (1) ................................................................. 121
6.2.6. Urteko memoria ................................................................. 122
6.2.7. Hizkuntz Proiektua dokumentuaren eguneratzea ......... 123
6.2.8. Urteko plana (2 …) ............................................................ 123
6.2.9. Plan estrategikoaren ebaluazioa ..................................... 124
7. Ikastolaren komunikazio-testuinguruaren deskripzioa:
hizkuntzekiko esku-hartze eremuen zehaztapena .................. 125
8. Hezkuntza Proiektua iturburu ......................................................... 129
9. Hizkuntz plangintza ........................................................................... 131
9.1. Hizkuntz plangintzaren oinarriak ............................................... 131
9.1.1. Hizkuntza bakoitzaren lekua eta funtzioa ikastolako
eremuetan ...................................................................................... 132
9.1.2. Hizkuntz erregistroen trataera .......................................... 135
9.1.2.1. Hizkuntz erregistroen mailakatzea .................... 135
9.1.2.2. Erregistro formalak eta ez-formalak ikastolako
eremuetan ........................................................................... 137
9.1.3. Eskolaratze berantiarraren erronka ................................. 138
9.1.3.1. Hizkuntz plangintza ............................................. 139
9.1.3.2. Curriculumaren egokitzapena, konpetentziei begira . 140
9.1.3.3. Aniztasunaren ekarpena ikasle guztien
hezkuntza-prozesuan ........................................................ 141
9.1.3.4. Gelaz kanpoko eremuaren garrantzia .............. 142
9.1.3.5. Gizartearengan eragina ...................................... 142
9.2. Hizkuntz plangintzan eragiteko orientabideak ...................... 144
10. Esku-hartze eremuetan eragiteko orientabideak ................... 147
10.1. Eremu pedagogikoa: gela barrukoa ..................................... 147
10.1.1. Kudeaketa pedagogikoa ............................................ 148
10.1.1.1. Hizkuntz arloko curriculum bateratua ...... 148
10.1.1.2. Beste arloetako curriculumak .................... 151
10.1.1.3. Proiektu osagarriak ..................................... 152
10.1.2. Interakzio didaktikoa ................................................... 154
10.1.2.1. Hizkuntz erabilera ......................................... 155
10.1.2.2. Metodologia eta didaktika .......................... 157
10.1.3. Irakasleen prestakuntza ............................................. 159
10.1.4. Baliabideak .................................................................. 161
10.2. Eremu pedagogikoa: gelaz kanpokoa ................................. 163
10.2.1. Hizkuntz erabilera ....................................................... 163
10.2.2. Metodologia eta didaktika ......................................... 164
10.2.3. Hezitzaileen prestakuntza ......................................... 172
10.2.4. Baliabideak .................................................................. 174
10.3. Eremu instituzionala ................................................................ 175
10.3.1. Eraketa eta barne-komunikazioa: ikastetxea .......... 175
10.3.2. Eraketa eta barne-komunikazioa: familia ................ 181
10.3.3. Kanpo-harremanak ..................................................... 184
11. Hizkuntz Proiektuaren kudeaketarako egitura eta zeregin
proposamena ................................................................................... 189
11.1. Ikastolaren gobernu-organoei dagozkien zereginak ......... 190
11.2. Zuzendaritzari dagozkion zereginak ..................................... 191
11.3. Hizkuntz Proiektua Taldearen osaketa ................................. 192
11.4. Hizkuntz Proiektua Taldearen zereginak .............................. 194
11.5. Hizkuntz Departamendu Bateratuaren osaketa eta zereginak .... 195
11.6. Euskaraz Bizi Taldearen osaketa eta zereginak ................ 196
12. Hizkuntz Proiektua garatzeko ikastola-sarearen zerbitzuak ... 199
13. Etorkizunari begira ......................................................................... 203
14. Eranskina .......................................................................................... 205
15. Erreferentzia bibliografikoak ....................................................... 227