Biblioteca - Ver ficha   Más información sobre esta sección

Bigarren hezkuntzarako iturri berrien bila : karlismo herrikoira hurbilpen bat bertsolaritzatik

Documento: Euskara. Online
Autor(es)
Berrizbeitia Saenz, Pablo
Título
Bigarren hezkuntzarako iturri berrien bila : karlismo herrikoira hurbilpen bat bertsolaritzatik / ikaslea, Pablo Berrizbeitia Saenz ; tutorea, César Layana Ilundain
Publicación
2017
Materias
Bertsolaritza
Contenido
Testu osoa
Otros autores
Nafarroako Unibertsitate Publikoa
Descripción física
68 or.
Tipología
Documento
Eduki mota
Trabajo Fin de Master
Notas
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Master Amierako Lana.
Azalean: Universidad Pública de Navarra = Nafarroako Unibertsitate Publikoa / Unibertsitate Masterra Bigarren Hezkuntzarako Irakaskuntzan / Geografia eta Historia
Bibliografia: 66-67 or.
Lan honen helburua bertsoek Bigarren Hezkuntzan iturri historiko bezala izan dezaketen potentzialitate didaktikoa aztertzea da. Bertsolaritza euskal kultura herrikoiaren manifestazio bat dira. Ezaugarri honek bertsoak herri mentalitateak aztertzeko tresna egokiak egiten ditu, eta horregatik uste dugu Bigarren Hezkuntzan erabiltzeko iturri aproposak direla, gure ustez bertan, maizegi alboratzen baitira klase apalenen esperientzia historikoak. Uste dugu honelako iturriek ikasleei Historia aberatsago bat irakastea erraztuko luketela. Honez gain, bertsoak lehen mailako iturriak dira, eta, hainbat adituk diotenez, hauen erabilpen egoki bat oso onuragarria izan daiteke ikasleentzat. Besteak beste, lehen mailako iturriekin lan egitean, ikasleek Historiaren kontzepzio interpretatibo bat eta, oro har, jarrera kritikoago bat garatu dezakete.

Bertsoen balizko potentzialitate hau aztertzeko ezinbestekoa izan da gai bat aukeratzea berau bertsoen bidez eta galdetegi batzuen laguntzaz ikasleekin landu ahal izateko. Guk aukeratu dugun gaia lehen karlismo herrikoiaren motibazioena izan da. Hau historialarien artean gaur egun eztabaida sortzen duen gai bat da, ez baitago adostasunik karlista izateko hainbat pertsonek izan zituzten arrazoiei buruz.

Beraz, iturri berezi batzuen potentzialitatea aztertzeaz gain, lan honek gaur egun ikertzaileen artean irekita dagoen gai bat ikasgeletara eramango du, ikertzaileen eta ikasleen munduak hurbilduz.
Laburpena eta hitz gakoak ...3
Sarrera ...4
Marko teorikoa ...7
Marko epistemologikoa ...7
Marko kurrikularra ...18
Marko didaktikoa ...25
Esku-hartze fasea ...36
Sarrera ...36
Lehen galdetegia ...37
Lehen galdetegiari buruzko ondorioak ...45
Bertsoetan oinarritutako esku-hartzea. Bigarren galdetegia ...49
Gaiaren testuingurua eta ikasleentzako egokitzapena ...49
Bigarren galdetegia ...52
Bigarren galdetegiari buruzko ondorioak ...59
Ondorio orokorrak ...62
Bibliografia ...66
Eranskinak ...68