Bibliothèque - Voir fiche   Pour savoir plus sur cette section

Sormenezko kantua bertsolaritza saioen aurrelanketa burutzeko baliabide bezala : "haurra sortzaile, kantua garaile"

Document: Euskara. Fond de bibliothèque
Auteur(s)
Ziarrusta Intxaurtza, Ekhi
Titre
Sormenezko kantua bertsolaritza saioen aurrelanketa burutzeko baliabide bezala : "haurra sortzaile, kantua garaile" / egilea, Ekhi Ziarrusta Intxaurtza ; zuzendaria, Miren Artetxe Sarasola.
Publication
Leioa: , 2018-09-10
Thèmes
Bertsolaritza ; Bertsozale Elkartea ; Otxandio
Autres auteurs
Artetxe, Miren ; Euskal Herriko Unibertsitatea (EHU)
Description physique
26, [81] or. : kol. ir. ; 30 cm
Typologie
Document
Localisation
XDZ - Xenpelar Dokumentazio Zentroa
Eduki mota
Gradu Amaierako Lana
Notes
Euskal Herriko Unibertsitateko gradu amaierako lana.
Azalean: Euskal Herriko Unibertsitatea, Gradu Amaierako lana, Lehen Hezkuntzako Gradua, 2017-2018 ikasturtea.
Bibliografia: 25-26 or.
Eranskinak: [27-107 or.]
[EU] Gradu Amaierako lan honetan ikasleekin kanturako joera bultzatzeko esku hartze bat gauzatu da. Esku-hartze horren helburua Bertsozale Elkarteak ikastetxeetarako duen proiektuari bultzada bat ematea da, kasu honetan kantuan oinarrituz. Horretarako, bertsolaritzako irakasleekin egindako elkarrizketak erabili dira, informazioa eskuratu eta ahalik eta esku-hartze finena egiteko. Aipatutako hau aurrera eramateko, Otxandioko eskolako Lehen Hezkuntzako 4.mailarako unitate didaktiko bat diseinatu da. Astebetean zehar, ekintza eta jarduera desberdinen bidez, kantua landu da umeekin, pare bat abesti sortuz. Amaitzeko, praktikan lorturiko emaitzak adierazi eta ondorioak zehaztuko dira.

[ES] En este Trabajo de Fin de Grado se ha llevado a cabo una intervención para alentar a los estudiantes al canto. El objetivo de esta intervención es impulsar el proyecto de “Bertsozale Elkartea” para escuelas, en este caso basado en el canto. Para ello se han realizado entrevistas con enseñantes de bersolarismo; se han utilizado para obtener información y hacer la mejor intervención posible. Para llevar a cabo lo anterior, se ha diseñado una unidad docente para 4° de Educación Primaria de la escuela de Ochandiano. Durante una semana, a través de diferentes actividades y acciones, trabajamos el canto con el alumnado, creando dos canciones. Finalmente, se determinarán los resultados obtenidos en la práctica y sus conclusiones.

[EN] In this end-of-degree project, an intervention has been conducted to encourage students to sing. The objective of this intervention is to promote the project of the Bertsozale Association for schools, based on singing. For this purpose, interviews were carried out to teachers of bertsolarism, also known as bertsolaritza, in order to obtain information which will allow to make the best possible intervention. To carry out the latter, a teaching unit has been designed for the 4th grade of Primary Education in the school of Otxandio. During one week, through different actions and activities, we worked out singing with children by creating two songs. Lastly, the results and conclusions obtained in the practice will be determined.
1. SARRERA ...4
2. TESTUINGURUA ...4
3. MARKO TEORIKOA ...6
3.1 Kantua lantzeko zailtasunak gaur egun ...7
3.2 Kantuaren onurak ikaslearengan ...8
3.3 Metodologia kantuaren ikaste-irakaste prozesuan ...9
3.4 Eskolako kanturako errepertorioaren aukeraketa ...11
4. HELBURUAK ...12
4.1 Ikerketaren helburuak ...12
4.2 Helburu zehatzak ...13
5. METODOLOGIA ...13
6. LANAREN GARAPENA ...15
6.1 Hasierako edo diagnostiko fasea ...15
6.2 Arazoaren zehaztapena ...15
6.3 Unitate didaktikoaren diseinua ...17
6.4 Esku-hartzea ...19
6.5 Esku-hartzearen ebaluazio eta hobekuntza ...20
7. EMAITZAK ...20
7.1 Helburu zehatzen emaitzak ...20
7.2 Helburu nagusiaren emaitzak ...22
8. ONDORIOAK ...23
9. BIBLIOGRAFIA ...25
ERANSKINAK ...E1