Bibliothèque - Voir fiche   Pour savoir plus sur cette section

Haur folklorea Euskal Herrian. Irakaskuntzako materialak = El folclore infantil en Euskal Herria. Materiales para su enseñanza

Article: Espainiera, Euskara. Online Fond de bibliothèque
Auteur(s)
Dueñas Pérez, Emilio Xabier ; Larrinaga, Josu Erramun
Titre
Haur folklorea Euskal Herrian. Irakaskuntzako materialak = El folclore infantil en Euskal Herria. Materiales para su enseñanza / Emilio Xabier Dueñas, Josu Erramun Larrinaga
En
Jentilbaratz : cuadernos de Folklore, 13, 2011, 9-540
Content
Testu osoa
Typologie
Article
ISBN / ISSN
1137-859X
[EU] Denbora luze batez hezkuntzak (belaunaldiz belaunaldi jasotako usadioen irakaskuntzaren bitartez) ume-munduan izan duen garrantziak amore eman du teknologia berrien eta aldaketa sozialen aurrean. Ipuin, abesti, joko eta dantzetan oinarrituriko ondarearen zati bat belaunaldi berriei finkarazteak balio handia izango du etorkizunean ezaguera atzemateko.

[ES] La importancia que durante mucho tiempo ha tenido la educación en el mundo infantil, a través de la enseñanza de las tradiciones transmitidas, ha sucumbido ante las nuevas tecnologías y cambios sociales. Inculcar a las nuevas generaciones una parte del legado recibido, basado en los cuentos, las canciones, los juegos y las danzas, servirá de conocimiento para el futuro.
HAUR FOLKLOREA EUSKAL HERRIAN. IRAKASKUNTZAKOMATERIALAK
Aurkezpena …9
Sarrera …11
1. Ikasteko eta lan egiteko diziplinak
1.1. Ikerkuntza …15
1.2. Irakaskuntza Arautua …16
1.3. Gizarte – Kultur eragimena …18
2. Helburuak: etorkizunerako filosofia
2.1. Garatu egin diren saiakuntza batzuk …21
2.2. “Haur folklore ikastaroa / Curso de folklore infantil” …23
2.3. Ume eta gaztetxoen folkorearen etorkizunerako joerak …26
3. Tipologiak
3.1. Folklorearen eremua …29
3.2. Generoa eta adin-kategoria …34
3.3. Jai-zikloak …37
4. Esparrua eta testuingurua
4.1. Urteko zikloa eta bizi zikloa …47
4.2. Ume eta gaztetxoen sozializazioa …48
4.3. Jai eta jolas-ekintzak …50
4.4. Ume eta gaztetxoen folklorearen katalogazioa …54
5. Eduki egituratua
5.1. Janzkera eta tresnak (Tailerra) …73
5.2. Mitoak …100
5.3. Jai erritoak eta eskeak (Aldi arabera) …110
5.4. Soinu-tresnak …132
5.5. Esaerak eta kantak …141
5.6. Musikarik gabeko jokoak …155
5.7. Jokoak musikarekin …162
5.8. Joko-dantzak …167
5.9. Dantzak …191
6. Lankidegoak eta egiletasunak …199
7. Gai eta hitzen aurkibide alfabetikoa …203

EL FOLCLORE INFANTIL EN EUSKAL HERRIA. mATERIALES PARA SU ENSEÑANZA
Presentación …211
Introducción …213
1. Disciplinas de estudio y trabajo
1.1. Investigación …217
1.2. Enseñanza reglada …218
1.3. Animación sociocultural …220
2. Objetivos: filosofía de futuro
2.1. Algunas experiencias desarrolladas …223
2.2. “Curso de folklore infantil / Haur folklore ikastaroa” …225
2.3. Tendencias futuras del folclore infantil …228
3. Tipologías
3.1. Marco de actuación del folclore …231
3.2. Género y categorías de edad …237
3.3. Los ciclos festivos …242
4. Ámbito y contexto
4.1. Ciclo vital y anual …251
4.2. Socialización infantil …251
4.3. Actividades lúdicas y festivas …253
4.4. Catalogación del folclore infantil …257
5. Contenido estructurado
5.1. Indumentaria y utensilios (Taller) …277
5.2. Mitos …304
5.3. Rituales festivos y cuestaciones (Orden cíclico) …314
5.4. Instrumentos musicales …336
5.5. Dichos y cantos …345
5.6. Juegos no musicados …360
5.7. Juegos musicados …367
5.8. Danzas-Juego …373
5.9. Danzas …397
6. Colaboraciones y autorías …407
7. Índice alfabético de temas y voces …411
DVD-Bideoaren gida osoa / Guía completa del DVD-vídeo …417
Partaideak (DVD) / Participantes (DVD) …427
Eranskin musikala (Partiturak eta hitzak) / Anexo musical (Partituras
y letras) …431
Bibliografia / Bibliografía …529
Bibliographic Section …541