Liburutegia - Fitxa ikusi   Atal honi buruz gehiago jakiteko

Jolas sakona : txapelketaren prozesu errituala eta bertsolarien arrazoi sortzailea XXI mendeko agoran

Liburua: Euskara. Online
Egilea(k)
Larrañaga, Jexux
Izenburua
Jolas sakona : txapelketaren prozesu errituala eta bertsolarien arrazoi sortzailea XXI mendeko agoran / Jexux Larrañaga Arriola ; zuzendaria, Joseba Zulaika Irureta
Argitalpena
Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua = University of the Basque Country Press, 2013
Gaiak
Bertsolaritza
Edukia
Testu osoa
Beste egileak
Euskal Herriko Unibertsitatea (EHU) ; Zulaika, Joseba
Deskribapen fisikoa
455 or.
Informazio formatua
Liburua
Eduki mota
Doktorego tesia
ISBN / ISSN
978-84-9860-874-8
Oharrak
Euskal Herriko Unibertsitateko doktorego-tesia
Azalean: Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea, Balioen Filosofia eta Gizarte Antropologia Saila, doktorego-tesia
Bibliografia: 447-454 or.
I. ZATIA: MARKO TEORIKOA
I. ATALA. AURKEZPENA ETA OINARRIAK
A. AURKEZPENA
0.1 ATARIKOA …14
1.1. IKERLEAREN ABIAPUNTUA …16
1.1.1. Ikerle galderak
1.1.2. Lehen behaketa: hitzaren proiekzio metaforikoa
1.2. IKERTZEKO ARRAZOIAK …22
1.3. IKERKETA SARRERA …26
1.3.1. Ikerketaren atalak
1.4. BERTSOLARITZAREN DEFINIZIOA …34
1.4.1. Bat-batekoa
1.4.2. Jendaurrekoa
1.4.3. Kultura moldean atxikia
1.4.4. Emakume eta gizonaren jarduna
B. OINARRIAK
1.1. IKERKETA LERROA …44
1.1.1. Aztergaiaren bi premisak
1.1.2. Kultura errepresentazio sinboliko gisara
1.1.3. Kultura testua: Kontzeptua eta funtzioa
1.1.4. Semiosfera: Kultura testuaren karga sinbolikoa
1.2. KATEGORIA ANALITIKOA …54
1.2.1. Identitatea
1.2.2. Tradizioa
1.2.3. Aldaketa
1.2.4. Berrikuntza
1.3. IKERKETAREN EREMU KONTZEPTUALA …57
1.3.1. Bertsolariaren ahotsa: tradizioaren ahots-lurraldea
1.3.2. Bertsolariaren irudia: balio estetikoa
1.3.3. Bertsolaritza: usadioaren lurraldea
1.3.4. Txapelketa: tradizioaren ekimen bidea
1.3.5. Jokotik jolasaren eremu sinbolikora
1.3.6. Bertsolariaren hitza: prediku metaforika
1.3.7. Agora: komunitatearen bilgune mitikoa
1.3.8. Jolas sakona: interpretazio kulturalaren lurra
1.4. TESIAREN OINARRIA …72
II. ATALA. METODOLOGIA
2.1 IKERKETAREN HELBURUAK …74
2.2. HIPOTESIEN AZALPENA …75
2.2.1. Hipotesien azalpena
2.2.2. Hipotesi nagusia
2.2.3. Azpi-hipotesiak
2.3. OINARRI METODOLOGIKOA …88
2.3.1. Sarrera
2.3.2. Ikerketaren esparruak
2.3.3. Ikerketaren teknikak
2.3.4. Landa lanaren abiapuntua
2.4. BEHAKETA UNITATEAK …94
2.4.1. Iturri dokumentala
2.4.1. Iraganeko txapelketak
2.4.3. XXI mendeko txapelketak
2.4.4. Aktore sozialen lagin bat
2.4.5. Elkarrizketa plangintza
2.5. AZTER UNITATEAK …101
2.5.1. Azter unitateen definizioa
2.5.2. Diakronia: Makro-egitura semantikoaren justifikazioa
2.5.3. Liturgia espaziala. Emozioaren sintaxia
2.5.4. Sinkronia: Arrazoi sortzailea.
2.6. Azter gida …108
2.6.1. Adierazle formala
2.6.2. Adierazle semantikoa
II. ZATIA
III. ATALA. TRADIZIOAREN ERAIKUNTZA: TXAPELKETAREN KATEMAILAK
1. AURREKARI HISTORIKOA …120
1.1. Bertsolaritzaren aurrekari historikoa
1.2. Bertsolari guduak
1.3. Bertsolaritzaren gutxiespena
1.4. Bergarako hitzaldia
2. TXAPELKETA IBILBIDEAREN KATEMAILAK …137
2.1. Sarrera
2.2. Lehenengo Bertsolari Eguna: 1935ko urtarrilaren 20a
2.3. Bigarren Bertsolari Eguna: 1936ko Abenduaren 19a
2.4. Gerra ondorengo ilunaldia
2.5. Hirurogeiko hamarkada
2.6. Bertsolaritza soziala
2.7. Berrikuntza aroa: Xabier Amuriza
2.8. Bertsolaritzaren arrakasta berria
2.9. Laurogeita hamarreko hamarkadari begira.
2.10.Egungo belaunaldia
3. TRADIZIOAREN ERAIKUNTZA …164
3.1. Sarrera
3.2. Kapital sinbolikoa
3.3. Ondorioak
IV. ATALA. MUNDUKERA: TRADIZIO DISKURTSIBOAREN AHOTS-LURRALDEA. IRUDIKARI KULTURALAREN GAINEKO HEGALDI DIAKRONIKOA
0. ATARIKOAK …172
0.1. Euskal Pizkundea
1. FORMARI BURUZ …176
1.1. Doinua eta neurria
1.2. Errima eta azken puntua
1.3. Irudi sinbolikoak
1.4. Kokapenaren subjektibizazioa
2. MUNDUKERA: KOSMO IKUSPEGIA …195
2.1. Sarrera
2.2. Txapelketa anaiartekotasun bilera
2.3. Kultura balioak: baserri giroa, erlijiotasuna, euskara
2.4. Eredu mitikoaren galera: usadioa eta Jaungoikoa
2.5. Amaren arketipo kulturala: emakumearen sinbologia
2.6. Arketipo femeninoa
2.7. Subjektu abertzalea eta subjektu tragikoa
2.8. Ondorioa.
3. TRADIZIOA ETA BERRIKUNTZAREN ARTEKO GARAIA …224
3.1. Testuinguru soziopolitikoa
3.2. Euskal gatazka
3.3. Tradizioaren berreskurapena
3.4. Ethos erlijiosoaren galera
3.5. Gorputz sozialaren begirada berrirantz
3.6. Ondorioa
V. ATALA. XXI MENDEKO AGORAREN ERAIKUNTZA: SOLIDOTZE KOMUNITARIOAREN ELIKAGAIA
1. SINISGARRITASUNAREN MATRIZEA …244
1.1 Bertsozale Elkartea: kulturaren proiektua
1.2. Bertso Eskola: gorputz osoko pieza
2. ZEREMONIAL ERRITUALA …256
2.1. Espazio estetikoa
2.2. Espazio liturgikoa
2.3. Espazio performatiboa: Hedadurazko uhina
2.4. Ondorioa
3. AGORAREN ERAIKUNTZA …269
3.1. Txapelketa praktika kultural eraikia
3.2. Zentzuaren lurraldea
3.3. Kategoria antolatzailea: kontsagrazioa
3.4. Txapelaren sinbolika
3.5. Berezko marko estetiko eta kulturala
3.6. Paradigma estetiko eraberritzailea
3.7. Txapelduna kapital sinbolikoaren metatzailea
3.8. Esanguratasun sinbolikoa
4. AGORAREN ADIERAZLETASUN SINBOLIKOA …282
3.1. Narratiba kulturala: egiz-ko erregai sinbolikoa
3.2. Gertatze kulturalaren ezaugarriak
3.3. Sorkuntza kulturalaren proiekzioa
3.4. Kulturaren paradigma estetikoa
3.5. Herrigintzaren ardatza
VI. ATALA. BERTSOLARIAREN ARRAZOI SORTZAILEA: ETIKA-ESTETIKA
A. BERTSOLARIAREN AHOTSA
1. PROIEKZIO KULTURALA …292
1.1. Bertsolariaren ahots-hotsa
1.2. Isiltasuna: hitzaren baldintza
1.3. Hitzaren subjektibizazio estetikoa
1.4. Arrazoi sortzailea: jakintza instrumentala
1.5. Metaforaren lan transferentziala: une ikonikoaren goiera
2. ZENTZU IKONIZAZIOA: AGORAREN ESZENA KULTURA …311
2.1. Egitasmo komunitarioa
2.2. Zelai estetikoaren zoladura berria
2.3. Eszena kulturalaren aurreikuspena
3. SORKUNTZAREN BARNE DINAMIKA …321
3.1. Sorkuntzaren baldintzak
3.3. Kokapenaren subjektibizazioa
3.4. Pentsamendu estetikoaren barne dinamika
B. BERTSOLARIAREN GORPUTZA
1. GAIAK GIZARTEAREN ISPILUAN …335
1.1. Gaien sorkuntza: prozesu tentsionala
1.2. Gaien oreka kontzeptua
1.3. Gaiaren formulazioa eta testuinguruaren eragina
1.4. Temako eta bakarkako gaiak
1.5. Buruz burukoaren gaiak
2. BERTSOLARIA BIZITZARI KANTARI …345
2.1. Bertsolariaren barrua.
2.2.1. Subjektu errotua
2.2.2. Bertsolaria bere bururaren gaineko gogoetan
3. ONDORIOA …357
VII.ATALA. JOLASAREN EREMU SORTZAILEA: IDENTITATE BIZIGARRIAREN AFEKTU-FLUXUA
0.SARRERA …362
1. JOLASAREN EREMU SORTZAILEA …365
1.1. Estetika sortzailea
1.2. Jolasaren izaera egituratzailea
1.3. Jolas kulturalaren erresuma
2. AGORA ERABERRITUAREN OIHARTZUN KULTURALA …370
2.1. Identitate bizigarria
2.2. Auto-sorkuntzaren iparra
2.3. Hizkuntzaren balioa gaur eta hemen
2.4. Agoraren matrize sinbolikoa: kulturaren subjektibotasuna
3. EMAKUMEAREN ARDATZA: AGORAREN ERDIGUNEA …378
3.1. Emakumea bere buruaren gaineko gogoetan
3.2. Emakume bertsolaria pentsabidearen subjektua
3.3. Metaforaren muin semantikoa: Agoraren taupada komunitarioa.
4. TXAPELKETA: SISTEMA BIZIGARRIA …394
4.1. Antolaketa taldea
4.2. Komunikazio taldea
4.3. Epaile taldea
4.4. Gai jartzaile taldea
4.5. Bertsolari taldea
5. TXAPELKETAREN ADIERAZLETASUN ESTETIKOA: IKUR IZAERA …402
5.1. Txapelketaren ikur izaera
5.2. Bertsolariaren izaera ikonikoa
5.3. Unibertso beregaintasuna: mundukera.
6. JOLAS SAKONA: BIZITZAREN TRAMA SINBOLIKOA …411
6.1. Ezagutza tazitoa: bertsolaria XXI.mendeko Agoran
6.2. Izan erro metaforikoaren goiburu kulturala
6.3. Kultur paradigma aldaketa: Gu-aren definizio berri batetarantz
7. ONDORIOA …419
VIII. ONDORIO OROKORRAK
1. DIAKRONIAREN BEGIRADA: tradizioaren bidea …422
2. SINKRONIAREN BEGIRADA …425
2.1. Espazio semiotikoa
2.2. Dispositibo sinbolikoa
2.3. Kontzientzia desplazamendua
3. JOLASAREN EREMU SINBOLIKOA …431
3.1. Jokotik jolasaren esparru sinbolikora
3.2. Jolasaren kontzientzia
3.3 Jolas sakona
3.4. Txapelketaren “egia” metaforikoa
4. HIPOTESIEN ONDORIO ESKEMATIKOA …439
AZKEN SOLASA …444
IX.BIBLIOGRAFIA …447

Jolas sakona

2014. Liburua: Euskara. Online Liburutegian

Datu-base honetan eskainitako informazioari buruz jakiteko, kontsultatu lege oharra