Liburutegia - Fitxa ikusi   Atal honi buruz gehiago jakiteko

Bertsolaritzaren eragina Lapurdiko bertso-eskoletako gazteen identitatean eta hizkuntza erabileran : bertso-eskola jarduera komunitate gisa aztertzeko proposamena

Dokumentua: Euskara. Liburutegian
Egilea(k)
Artetxe, Miren
Izenburua
Bertsolaritzaren eragina Lapurdiko bertso-eskoletako gazteen identitatean eta hizkuntza erabileran : bertso-eskola jarduera komunitate gisa aztertzeko proposamena / egilea, Miren Artetxe Sarasola ; tutorea, Paula Kasares
Argitalpena
2014
Gaiak
Bertsolaritza ; Lapurdi
Beste egileak
Euskal Herriko Unibertsitatea (EHU) ; Kasares, Paula
Deskribapen fisikoa
67 or.
Informazio formatua
Dokumentua
Kokapena
XDZ - Xenpelar Dokumentazio Zentroa
Eduki mota
Gradu Amaierako Lana
Oharrak
Euskal Herriko Unibertsitateko Gradu Amaierako Lana.
Azalean: HIZNET 2013-2014
Bibliografia: 64-67 or.

Aurkibidea
1. SARRERA.....................................................................................................................5
1.1. ZERGATIK IKERKETA HAU?....................................................................................... .5
1.2. ZERTARAKO IKERKETA HAU?.....................................................................................5
2. ABIABURUKO EGOERA............................................................................................... .7
2.1. GAZTEAK ETA EUSKARA IPAR EUSKAL HERRIAN ETA LAPURDIN. DIAGNOSI OROKORRA
SOZIOLINGUSITIKA MAKRO-KUANTITATIBOTIK..................................................................7
2.1.1. Hizkuntza gaitasuna................................................................................................ .7
2.1.2. Hizkuntza erabilera................................................................................................ .10
2.2. BERTSOLARITZA IPAR EUSKAL HERRIAN. GAZTEEN ARTEAN INDARTZEN ARI DEN
PRAKTIKA ..................................................................................................................... 12
2.2.1. Ipar Euskal Herriko bertsolaritza. Etenetik berreskurapenera........................................12
2.2.2. Gaur egungo Ipar Euskal Herriko bertsolaritza. Biziberritze baten kronika......................15
3. MARKO TEORIKOA...................................................................................................... 17
3.1. JARDUERA............................................................. ..................................................17
3.1.1. Jardun soziala kidetzaren oinarri................................................................................18
3.1.2. Identitate kategoria zurrunik ez...................................................................................18
3.1.3. Hizkuntzaz kanpoko elementuak aintzat hartzea.........................................................19
3.1.4. Izan liteke bertso-eskola Jarduera Komunitate bat? .....................................................20
3.2. IDENTITATE PERFORMATIBOA, HIZKUNTZA(K), GAZTEA(K)........................................21
3.2.1. Identitate performatiboa eta hizkuntza(k)......................................................................21
3.2.2. Identitate performatiboa eta gaztea(k).........................................................................22
3.3. HIZKUNTZA MUDAK, HIZKUNTZA IBILBIDEAK..............................................................24
3.4. HIZKUNTZAREN ERABILERARAN ERAGITEN DUTEN FAKTOREAK .............................25
3.4.1. Martinez de Lunaren proposamena.............................................................................26
3.4.2. Coyosek proposatzen duen eredua............................................................................28
3.4.3. Faktoreen birdefinizioa identitate kodeetan..................................................................30
3.4.4. Ikerketa kualitatiboen ekarpena..................................................................................31
4. METODOLOGIA............................................................................................................ 33
4.1. ZERGATIK METODOLOGIA KUALITATIBOA?................................................................33
4.2. SAKONEKO ELKARRIZKETETARAKO LAGINKETA.......................................................34
4.3. GIDOIA...................................................................................................................... 35
4.4. DATUEN ANALISIA..................................................................................................... 35
5. EMAITZAK ETA EZTABAIDA.......................................................................................... 37
5.1. BERTSO ESKOLA JARDUERA KOMUNITATE...............................................................37
5.1.1. Bertso-jarduera ardatz................................................................................................37
5.1.2. Komunitatea baldintza................................................................................................39
5.1.3. Bertso-eskola talde-identitatearen eta norbanakoen identitateen garagune.......................42
5.2. BERTSO-ESKOLA ETA HIZKUNTZA ERABILERA: EUSKARAZKO JARDUNA, EUSKARAREN
JIRAN................................................................................................................................ 43
5.2.1. Bertso-eskola, Euskararen Berezko Erabilgune (EBE)...................................................44
5.2.2. Bertso-eskolako motibazio izanarazlearen alternadore ..................................................45
5.2.3. Bertso-eskola Hizkuntza Ibilbidean makulu...................................................................48
5.3. HIZKUNTZAZ KANPOKO IDENTITATE ELEMENTUEN ERAGINA......................................54
5.4. ZENBAIT ONDORIO .................................................................................................... 57
Ikuspegi teoriko-metodologikoaz bi hitz..................................................................................57
Landa lanaren ondorioak...................................................................................................... 57
6. HONDARREKO HAUSNARKETAK................................................................................... 59
Bertso-eskola kideen jatorriaz bi hitz......................................................................................59
Hiztunen agentzia gaitasuna eta identitate-praktiken eraldaketa sozialerako gaitasuna...............60
7. ERANSKINAK.................................................................................................................. 61
A. ELKARRIZKETETARAKO GIDOIA......................................................................................61
B. INFORMAZIO FITXAK....................................................................................................... 62
8. BIBLIOGRAFIA................................................................................................................. 64

Datu-base honetan eskainitako informazioari buruz jakiteko, kontsultatu lege oharra