Liburutegia - Fitxa ikusi   Atal honi buruz gehiago jakiteko

Bertsolaritzaren eragina egoera soziolinguistiko desberdinetako lehen hezkuntzako ikasleen euskararen ezagutzan, irudi sozialean eta erabileran

Dokumentua: Euskara. Liburutegian
Egilea(k)
Uria Aramendi, Nora
Izenburua
Bertsolaritzaren eragina egoera soziolinguistiko desberdinetako lehen hezkuntzako ikasleen euskararen ezagutzan, irudi sozialean eta erabileran / egilea, Nora Uria Aramendi ; zuzendaria, Miren Artetxe Sarasola
Argitalpena
Leioa: , 2019-05-30
Gaiak
Bertsolaritza
Beste egileak
Artetxe, Miren ; Euskal Herriko Unibertsitatea (EHU)
Deskribapen fisikoa
32 or.
Informazio formatua
Dokumentua
Kokapena
XDZ - Xenpelar Dokumentazio Zentroa
Eduki mota
Gradu Amaierako Lana
Oharrak
Euskal Herriko Unibertsitateko Gradu Amaierako Lana.
Azalean: Lehen Hezkuntzako Gradua, 2018/2019 ikasturtea
Bibliografia: 24-25 or.
Eranskinak: 26-32 or.
[EU] Bertsolaritza saioek euskararen ezagutzan, irudi sozialean eta erabileran eragiten duela uste da. Beraz, egindako ikerketa honen bidez bertsolaritza saioek errealitate soziolinguistiko desberdinetako Lehen Hezkuntzako ikasleen euskararen ezagutzan, irudi sozialean eta erabileran duen eragina aztertu nahi da. Horretarako errealitate soziolinguistiko desberdinetako ikasleei berariaz diseinatutako inkesta batzuk pasatu zaizkie eta bertsolaritzako irakasle batzuekin eztabaida taldea burutu da. Emaitzei dagokienez, bertsolaritza saioek hizkuntza-gaitasunean, hiztun komunitatearen harreman sareetan eta hizkuntzaren irudi sozialean eragiten dutela ondorioztatu da. Bestalde, bertsolaritzak batez ere eremu euskaldunean eta tarteko eremuan eragiten duela ikusi da.

[ES] Se cree que el bertsolarismo influye en el conocimiento, la imagen y uso del euskera. Por lo tanto, el objetivo de este estudio es analizar el efecto del bertsolarismo en el conocimiento, la imagen y uso del euskera en alumnos de primaria de diferentes realidades sociolingüísticas. Con este fin, se han realizado encuestas específicamente diseñadas a estudiantes de diferentes sociedades sociolingüísticas y se ha llevado a cabo un grupo de discusión con profesores de bertsolarismo. En cuanto a los resultados, se concluye que el bertsolarismo influye en el dominio del lenguaje, las relaciones de la comunidad lingüística y la imagen social de la lengua. Por otro lado, se ha visto que el bertsolarismo influye, sobre todo, en la realidad sociolingüística vasca e intermedia.

[EN] It is believed that bertsolaritza influences the knowledge, image and use of Basque. Therefore, the objective of this study is to analyze the effect of bertsolaritza in the knowledge, image and use of Basque in primary school students of different sociolinguistic realities. To do this, surveys specifically designed have been conducted to students from different sociolinguistic societies and a discussion group has been held with bertsolaritza teachers. Regarding the results, it is concluded that bertsolaritza influences the language domain, the linguistic community relations and the social image of the language. On the other hand, it has been seen that bertsolaritza influences, above all, in the Basque and intermediate sociolinguistic reality. Prymary School, influence of bertsolaritza, Curriculum of bertsolaritza, Use of Basque, different sociolinguistic realities.
Sarrera …4
1. Marko teorikoa …5
1.1. Bizkaiko euskararen erabilera …5
1.2. Euskararen erabileran eragiten duten faktoreak …8
1.2.1. Hizkuntza gaitasuna …8
1.2.2. Hiztun komunitatearen harreman sareak …9
1.2.3. Hizkuntzaren irudi soziala …10
1.3. Bertsolaritzaren irakaskuntza Lehen Hezkuntzan …10
2. Helburuak eta hipotesiak …12
2.1. Helburu orokorra …12
2.2. Helburu zehatzak …12
2.3. Hipotesiak …13
3. Metodologia …13
4. Lanaren garapena …14
4.1. Hizkuntza-gaitasuna …14
4.2. Euskarazko giro baten sorrera …15
4.3. Hizkuntzaren irudi soziala …17
4.4. Helburuak eta baliabideak testuingurura egokitzearen beharra …20
5. Emaitzak eta ondorioak …22
6. Erreferentzia bibliografikoak …24
ERANSKINAK
1. eranskina. 1. inkesta …27
2. eranskina. 2. inkesta …30
3. eranskina. Talde eztabaidarako galderak …31

Datu-base honetan eskainitako informazioari buruz jakiteko, kontsultatu lege oharra