Liburutegia - Fitxa ikusi Atal honi buruz gehiago jakiteko
Hezkuntza eta dolua : doluaren lanketa pedagogikorako bidea eraikiz
Dokumentua: Euskara. Online- Egilea(k)
- Uriarte Larrabeiti, Ane
- Izenburua
- Hezkuntza eta dolua : doluaren lanketa pedagogikorako bidea eraikiz / egilea, Ane Uriarte Larrabeiti ; zuzendaria, Joana Jauregizar Alboniga-Mayor.
- Argitalpena
- Leioa: , 2019-05-31
- Gaiak
- Bertsolaritza
- Edukia
-
Testu osoa
- Beste egileak
- Euskal Herriko Unibertsitatea (EHU) ; Jauregizar Alboniga-Mayor, Joana
- Deskribapen fisikoa
- 52 or.
- Informazio formatua
- Dokumentua
- Eduki mota
- Gradu Amaierako Lana
- Oharrak
- Euskal Herriko Unibertsitateko Gradu Amaierako Lana.
Azalean: Euskal Herriko Unibertsitatea, Bilboko Irakasleen Eskola = Universidad del País Vasco, Escuela Universitaria de Magisterio de Bilbao / Lehen Hezkuntzako Gradua, 2018-2019 Ikasturtea.
Bibliografia: 22-23 or.
Eranskinak: 24-52 or.
[Eu] Hezkuntza eta dolua eskutik oratuta ez doazen kontzeptu bi dira. Gizartean orokorrean eta baita hezkuntza arloan ere, tabu gaia kontsideratzen da eta hortaz, eskasak dira bere lanketara bideratutako eskura dauden material didaktikoak. Gabezia honen aurrean, 10-12 urte bitarteko ikasleei zuzendutako esku hartze didaktiko baten eredua proposatzen da. Proposamena, emozioen lanketan eta arte adierazpen ezberdinen erabileran oinarritzen da, hala nola: arte plastikoak, gorputz adierazpen artistikoa, teknika narratiboak eta ipuinak. Ondorioztatu den bezala, bai ikasleek, baita irakasleek ere gai honekiko duten ezjakintasuna eta beldurra nabaria da.
[ES] Educación y duelo no son dos conceptos que van unidos de la mano. En la sociedad en general y también en la educación, es considerado como tema tabú, por ello son muy escasos los materiales didácticos diseñados para su trabajo. Ante esta carencia, se plantea una propuesta didáctica dirigida a alumnado de entre 10-12 años. La propuesta se basa en el trabajo de las emociones y la utilización de diferentes expresiones artísticas, como por ejemplo: artes plásticas, expresión corporal, técnicas narrativas y cuentos. Como se ha concluido, el desconocimiento y miedo hacia este tema son evidentes tanto en el alumnado como en el profesorado.
[EN] Education and mourning are not two concepts that go hand in hand. In society in general and also in education, it is considered a taboo subject, and that is the reason why the didactic materials designed for their work are very scarce. Faced with this lack, a didactic proposal is presented aimed at students between the ages of 10 and 12. The proposal is based on the work of emotions and the use of different artistic expressions, such as: plastic arts, corporal expression, narrative techniques and stories. To conclude, lack of awareness and fear of this subject are evident in both students and teachers.
[ES] Educación y duelo no son dos conceptos que van unidos de la mano. En la sociedad en general y también en la educación, es considerado como tema tabú, por ello son muy escasos los materiales didácticos diseñados para su trabajo. Ante esta carencia, se plantea una propuesta didáctica dirigida a alumnado de entre 10-12 años. La propuesta se basa en el trabajo de las emociones y la utilización de diferentes expresiones artísticas, como por ejemplo: artes plásticas, expresión corporal, técnicas narrativas y cuentos. Como se ha concluido, el desconocimiento y miedo hacia este tema son evidentes tanto en el alumnado como en el profesorado.
[EN] Education and mourning are not two concepts that go hand in hand. In society in general and also in education, it is considered a taboo subject, and that is the reason why the didactic materials designed for their work are very scarce. Faced with this lack, a didactic proposal is presented aimed at students between the ages of 10 and 12. The proposal is based on the work of emotions and the use of different artistic expressions, such as: plastic arts, corporal expression, narrative techniques and stories. To conclude, lack of awareness and fear of this subject are evident in both students and teachers.
1. Sarrera ...4
2. Marko teorikoa ...5
2.1. Zer da dolua? ...5
2.2. Doluaren ezaugarriak ...6
2.3. Dolu prozesua (iraupena eta faseak) ...7
2.4. Dolu prozesuan eragiten duten faktoreak ...9
2.5. Dolu prozesua ikasleengan ...10
2.5.1. Dolu prozesu normalean umeengan ematen diren erreakzio motak. ...10
2.5.2. Doluaren pedagogia...10
2.5.3. Baliabide pedagogikoak. ...13
2.5.4. Dolu kasu berezia: heriotza. ...14
3. Esku hartzea ...16
3.1. Justifikazioa/ testuingurua ...16
3.2. Helburuak ...17
3.3. Saioak ...17
3.4. Ebaluazioa ...19
4. Ondorioak ...20
5. Erreferentzia bibliografikoak ...22
6. Eranskinak ...24
6.1.Eranskina 1: kronograma ...24
6.2. Eranskina 2: saioak ...25
6.2.1. Lehenengo atala: gaiarekiko hurbilketa. ...25
6.2.2. Bigarren atala: kontzientzia eta erregulazio emozionala. ...29
6.2.3. Hirugarren atala: autonomia emozionala. ...41
6.3.Eranskina 3: instalazio artistikoak, 4.saioa ...44
6.4. Eranskina 4: autoebaluazio fitxa, 5.saioa ...47
6.5. Eranskina 5: nor nintzen eta nor naiz, 8.saioa ...48
6.6. Eranskina 6: la estrella de Lisa, 9.saioa ...49
2. Marko teorikoa ...5
2.1. Zer da dolua? ...5
2.2. Doluaren ezaugarriak ...6
2.3. Dolu prozesua (iraupena eta faseak) ...7
2.4. Dolu prozesuan eragiten duten faktoreak ...9
2.5. Dolu prozesua ikasleengan ...10
2.5.1. Dolu prozesu normalean umeengan ematen diren erreakzio motak. ...10
2.5.2. Doluaren pedagogia...10
2.5.3. Baliabide pedagogikoak. ...13
2.5.4. Dolu kasu berezia: heriotza. ...14
3. Esku hartzea ...16
3.1. Justifikazioa/ testuingurua ...16
3.2. Helburuak ...17
3.3. Saioak ...17
3.4. Ebaluazioa ...19
4. Ondorioak ...20
5. Erreferentzia bibliografikoak ...22
6. Eranskinak ...24
6.1.Eranskina 1: kronograma ...24
6.2. Eranskina 2: saioak ...25
6.2.1. Lehenengo atala: gaiarekiko hurbilketa. ...25
6.2.2. Bigarren atala: kontzientzia eta erregulazio emozionala. ...29
6.2.3. Hirugarren atala: autonomia emozionala. ...41
6.3.Eranskina 3: instalazio artistikoak, 4.saioa ...44
6.4. Eranskina 4: autoebaluazio fitxa, 5.saioa ...47
6.5. Eranskina 5: nor nintzen eta nor naiz, 8.saioa ...48
6.6. Eranskina 6: la estrella de Lisa, 9.saioa ...49
Datu-base honetan eskainitako informazioari buruz jakiteko, kontsultatu lege oharra