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Eusebio Maria Azkueren nortasunaz eta harreraz argitasun batzuk : harenak ote dira "Carlistenac" bertsoak?

- Egilea(k)
- Altzibar, Xabier
- Izenburua
- Eusebio Maria Azkueren nortasunaz eta harreraz argitasun batzuk : harenak ote dira "Carlistenac" bertsoak? / Xabier Altzibar Aretxabaleta.
- Non
- Euskera : Euskaltzaindiaren lan eta agiriak, 58, 2, 2013, 433-483
- Gaiak
- Bertsolaritza ; Azkue, Eusebio Maria (1813-1873) ; Mogel, Bizenta
- Edukia
-
Testu osoa
- Informazio formatua
- Artikulua
- ISBN / ISSN
- 0210-1564
- Oharrak
- Bibliografia: 468-470 or.
[EU] Ikerlan honek, alde batetik, Eusebio M. Azkueren alde biografiko batzuk erakusten ditu, Lekeitioko Nautika Eskolako irakasle izan zen garaikoak (1862-1873). Esaterako, katedrak lan zama handia ezarri ziola baina soldatari esker kitatu ahal izan zituela zorrak, eta, bestalde, aita familiako gisa arduraz jokatu zuela bere bi ezkontzetako seme-alaben arteko batasuna eta elkar laguntza bilatuz. Bestetik, Eusebio M. Azkueren hizkuntza, idazkera eta metrika beste testu batzuetakoekin konparatuta, ikerlanak ondorioztatzen du «Carlistenac» bertsoak, Eusebio M. Azkueren poemen biltzaile eta argitaratzaile batzuek Eusebio M. Azkueren izenpean agerrarazten dituztenak, ez diratekeela harenak, Bizenta Mogelenak baizik.
[ES] Este artículo, por una parte, muestra unos datos biográficos de Eusebio M. Azkue, de la época que fué profersor de la Escuela de Naútica de Lekeitio (1862–1873). Por ejemplo, que la cátedra le supuso gran carga de trabajo, pero que gracias al sueldo pudo saldar sus deudas. Como padre de familia actuó con responsabilidad, promoviendo la armonía entre los hijos e hijas de sus dos matrimonios. Por otro lado, comparando el lenguaje, la escritura y la métrica de Eusebio M. Azkue, el artículo concluye que los versos «Carlistenac», que algunos recopiladores de poesias y editores atribuyen a Eusebio M. Azkue, nos son suyos, sino de Bizenta Mogel.
[FR] Cet article présente d’une part des données biographiques sur Eusebio M. Azkue, à l’époque où il était professeur à l’Ecole de Navigation de Lekeitio (1862–1873). Que par exemple sa chaire supposa une grande charge de travail, mais que grâce à son salaire il put solder ses dettes. Qu’en tant que père de famille il se montra responsable, instaurant l’harmonie entre ses fils et ses filles de ses deux mariages. D’autre part, en comparant le langage, l’écriture et la métrique d’Eusebio M. Azkue, l’article conclut que les vers «Carlistenac», attribués à Eusebio M. Azkue par de quelques chercheurs, ne sont pas de lui mas de Bizenta Mógel.
[EN] On the one hand, various biographical data relating to Eusebio M. Azkue are presented, from the period when he was a teacher at the Lekeitio navigation school (1862-1873). For example, that the post was a source of considerable hard work, but that the income allowed him to pay off his debts. As a father he acted responsibly, promoting harmony between the sons and daughters of his two marriages. On the other hand, based on a comparison of the language, style of writing and metrics with other texts by Eusebio M. Azkue, the conclusion is reached that the verses entitled “Carlistenac”, which many poetry anthologizers and editors attribute to Eusebio M. Azkue, are not his but Bizenta Mogel's.
[ES] Este artículo, por una parte, muestra unos datos biográficos de Eusebio M. Azkue, de la época que fué profersor de la Escuela de Naútica de Lekeitio (1862–1873). Por ejemplo, que la cátedra le supuso gran carga de trabajo, pero que gracias al sueldo pudo saldar sus deudas. Como padre de familia actuó con responsabilidad, promoviendo la armonía entre los hijos e hijas de sus dos matrimonios. Por otro lado, comparando el lenguaje, la escritura y la métrica de Eusebio M. Azkue, el artículo concluye que los versos «Carlistenac», que algunos recopiladores de poesias y editores atribuyen a Eusebio M. Azkue, nos son suyos, sino de Bizenta Mogel.
[FR] Cet article présente d’une part des données biographiques sur Eusebio M. Azkue, à l’époque où il était professeur à l’Ecole de Navigation de Lekeitio (1862–1873). Que par exemple sa chaire supposa une grande charge de travail, mais que grâce à son salaire il put solder ses dettes. Qu’en tant que père de famille il se montra responsable, instaurant l’harmonie entre ses fils et ses filles de ses deux mariages. D’autre part, en comparant le langage, l’écriture et la métrique d’Eusebio M. Azkue, l’article conclut que les vers «Carlistenac», attribués à Eusebio M. Azkue par de quelques chercheurs, ne sont pas de lui mas de Bizenta Mógel.
[EN] On the one hand, various biographical data relating to Eusebio M. Azkue are presented, from the period when he was a teacher at the Lekeitio navigation school (1862-1873). For example, that the post was a source of considerable hard work, but that the income allowed him to pay off his debts. As a father he acted responsibly, promoting harmony between the sons and daughters of his two marriages. On the other hand, based on a comparison of the language, style of writing and metrics with other texts by Eusebio M. Azkue, the conclusion is reached that the verses entitled “Carlistenac”, which many poetry anthologizers and editors attribute to Eusebio M. Azkue, are not his but Bizenta Mogel's.
Sarrera ...436
1. Argitasunak Lekeitioko irakasletza aldiaz eta harreraz ...437
2. Nor da «Carlistenac» bertsoen egilea? ...444
2.1. Arazoen sorburua eta adibide bat: «Carlistenac» ...445
2.2. Zergatik egilea ez datekeen E. M. Azkue ...448
2.3. Nor datekeen egilea ...463
2.4. Elkar-eragina eta testuartekotasuna ...465
3. Ondorio batzuk ...467
Bibliografia ...468
1. Argitasunak Lekeitioko irakasletza aldiaz eta harreraz ...437
2. Nor da «Carlistenac» bertsoen egilea? ...444
2.1. Arazoen sorburua eta adibide bat: «Carlistenac» ...445
2.2. Zergatik egilea ez datekeen E. M. Azkue ...448
2.3. Nor datekeen egilea ...463
2.4. Elkar-eragina eta testuartekotasuna ...465
3. Ondorio batzuk ...467
Bibliografia ...468
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