Liburutegia - Fitxa ikusi   Atal honi buruz gehiago jakiteko

Bertsolaritzaren didaktika Bertsozale Elkartearen hezkuntza arautuko proiektuan : alderdi ikasirakasgarriak, irakaslearen estrategiak eta ikasleen egiteko modua

Dokumentua: Euskara. Liburutegian
Egilea(k)
Artola, Mikel
Izenburua
Bertsolaritzaren didaktika Bertsozale Elkartearen hezkuntza arautuko proiektuan : alderdi ikasirakasgarriak, irakaslearen estrategiak eta ikasleen egiteko modua / ikaslearen izen-deiturak, Mikel Artola Izagirre ; fakultateko tutorea, Agurtzane Azpeitia Eizagirre ; enpresako/ikastetxeko begiralea, Karlos Aizpurua Etxarte ; enpresa/ikastetxea, Bertsozale Elkartea.
Aldizkako Ekitaldia
Bertsolaritza Ikastetxean [Egitasmoa]
Argitalpena
2021-10-06
Gaiak
Bertsolaritza ; Bertsozale Elkartea
Beste egileak
Aizpurua, Karlos ; Azpeitia, Agurtzane ; Bertsozale Elkartea ; Mondragon Unibertsitatea
Deskribapen fisikoa
139 or.
Informazio formatua
Dokumentua
Kokapena
XDZ - Xenpelar Dokumentazio Zentroa
Eduki mota
Master Amaierako Lana
Oharrak
Mondragon Unibertsitateako Master Amaierako Lana.
Azalean: Mondragon Unibertistatea, Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea / BERRIMET, Master Buakerako Lana (MBL) / 2020-2021.
Bibliografia: 96-101 or.
Eranskinak: 102-139 or.
[EU] Ikerketa honen eremua Bertsozale Elkartearen hezkuntza arautuko proiektua da. Proiektu horren baitan lehen hezkuntzako hogeita hamar mila ikasle inguruk jasotzen dituzte urtero bertsolaritzako saioak, Bertsozale Elkarteko irakasle espezialistak ikastetxeetara joanez. Ikerketaren helburua, berriz, hurrengoa izan da: bat-bateko bertsolaritza erdigunera ekarriko duen proposamen didaktikoa gelaratu, eta, gelako jardun erreala aztertuz, proposamen hori eraikitzen jarraitzeko gakoak ateratzea. Horretarako corpusa hiru grabaziok osatu dute: bertsolaritza saio bateko bideo eta audio grabazioak; ikasle talde baten sorkuntza momentuaren audio grabazioak; eta, irakasleak prestakuntza adituarekin egindako autokonfrontazio saioaren audio grabazioak. Analisiarekin hiru galderei erantzun nahi izan zaie: zeintzuk ote diren bertsolaritzaren alderdi ikasirakasgarriak; zein estrategia erabiltzen dituen irakasleak horiek gelaratzeko; eta, zein den ikasleen egiteko modua.

[ES] El ámbito de esta investigación es el proyecto de educación reglada de Bertsozale Elkartea. En el marco de este proyecto alrededor de treinta mil alumnos de primaria reciben cada año sesiones de bertsolarismo, acudiendo profesores especialistas de Bertsozale Elkartea a los centros escolares. El objetivo de la investigación ha sido el siguiente: poner en escena una propuesta didáctica que traiga el bertsolarismo improvisado al centro y, analizando la actividad real del aula, sacar las claves para seguir construyendo esa propuesta. Para ello el corpus ha estado compuesto por tres grabaciones: la grabación de vídeo y audio de una sesión de bertsolarismo; la grabación de audio del momento de creación de un grupo de alumnos; y, la grabación de audio de la sesión de autoconfrontación realizada por el profesor con ayuda de una investigadora experta. Con el análisis se ha querido responder a tres preguntas: cuáles son los aspectos instructivos del bertsolarismo; qué estrategias utiliza el profesor para su incorporación al aula; y, cuál es la forma de hacer del alumnado.
1.1.-Ikerketaren jatorria …6
1.2.-BEren hezkuntza arautuko proiektua …7
2.- Marko teorikoa …11
2.1.-Bertsolaritza …12
2.1.1.- Bertsolaritza eta kantu inprobisatua …12
2.1.2.- Bertsolaritzaren ezaugarriak …13
2.1.3.- Bertsolaritzaren esperientzia(k) …21
2.2.- Bertsolaritzaren didaktika …34
2.2.1.- Bertso-eskolen aurretik …34
2.2.2.- Orain arteko proposamen didaktikoak …36
2.3.- Prestakuntza gogoetatsua eta jardueraren analisia …50
4.- Ikerketaren helburuak eta iker-galderak …57
5.- Metodologia …59
6.- Corpusaren azterketa …61
6.1.-Bertsotan egiteko gune eta uneak …63
6.2-Sortzaile…71
6.3.-Entzule …89
7.- Ondorioak eta etorkizuneko lanak …92
8.- Bibliografia …96
9.- Eranskinak: transkripzioak …102

Datu-base honetan eskainitako informazioari buruz jakiteko, kontsultatu lege oharra