Liburutegia - Fitxa ikusi   Atal honi buruz gehiago jakiteko

Lehen Hezkuntzako 3. zikloan bertsolaritza eta hezkuntza uztartzea ikasleen proposamenetatik abiatuta

Dokumentua: Euskara. Online Liburutegian
Egilea(k)
Gallastegi, Eider
Izenburua
Lehen Hezkuntzako 3. zikloan bertsolaritza eta hezkuntza uztartzea ikasleen proposamenetatik abiatuta / egilea, Eider Gallastegui Aguirrebeitia ; zuzendaria, Naia Eguskiza Sanchez.
Argitalpena
Leioa: Euskal Herriko Unibertsitatea, 2022-06-01
Gaiak
Bertsolaritza
Edukia
Testu osoa
Beste egileak
Eguskiza Sanchez, Naia ; EHU. Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Deskribapen fisikoa
26 or.
Informazio formatua
Dokumentua
Eduki mota
Gradu Amaierako Lana
Oharrak
Euskal Herriko Unibertsitateko Gradu Amaierako Lana.
Azalean: Euskal Herriko Unibertsitatea, Bilboko Hezkuntza Fakultatea / Gradu Amaierako Lana / Lehen Hezkuntzako gradua, 2022/2023 ikasturtea.
[EU] Lan honen helburu nagusia Lehen Hezkuntzako hirugarren zikloan dauden ikasleek bertsolaritzari buruz duten interesa nolakoa den eta bertsoari buruz zein ezagutza eta aurreiritzi mota duten aztertzea da, bertsolaritza hezkuntzan aplikatu daitekeen edo ez ikusteko euren iradokizunetatik abiatuta. Horretarako, marko teorikoan egindako ikerketa zientifikoa eta bibliografikoa aintzat hartuz lan honetarako sortutako galdetegi bat erantzun dute Bizkaiko herri euskaldun bateko ikastetxe bateko hirugarren zikloko ikasle guztiek. Lortutako emaitzetan oinarrituta, ikasleek bertsolaritzarekiko interesa erakutsi dute eta gustuko dute bertsolaritza lantzea nahiz eta testuingurua ez izan bertsozalea. Gainera, ikasleek bertsolaritza hezkuntza formalean txertatzeko iradokizunak egin dituzte. Proposamen horietako bi hautatu dira eta hezkuntza formalean lantzeko prestatu dira adibide gisa.

Bertsolaritza, 3. zikloa, jakin-mina, Lehen Hezkuntza, ikaskuntza

[ES] El objetivo principal de este trabajo es analizar cuál es el interés por el bertsolarismo de los alumnos y alumnas que están en el tercer ciclo de Educación Primaria y qué tipo de conocimiento y prejuicios tienen sobre el bertso, para ver si el bertsolarismo puede o no aplicarse a la educación a partir de sus sugerencias. Para ello, todos los alumnos y alumnas del tercer ciclo de un centro de enseñanza de una localidad vasca de Bizkaia han respondido a un cuestionario creado para este trabajo teniendo en cuenta la investigación científica y bibliográfica realizada en el marco teórico. En base a los resultados obtenidos, los alumnos y alumnas han mostrado interés por el bertsolarismo, les gusta trabajarlo aunque el contexto no sea bertsozale. Además, los alumnos y alumnas han dado sugerencias para integrar el bertsolarismo en la educación formal. Dos de estas propuestas han sido seleccionadas y preparadas como ejemplo para trabajar en la educación formal.

Bertsolarismo, 3. ciclo, curiosidad, Educación Primaria, educación

[EN] The main aim of this work is to analyse the interest in bertsolaritza among pupils in the third cycle of primary education and what kind of knowledge and prejudices they have about bertso, in order to see whether or not bertsolaritza can be applied to education on the basis of their suggestions. To do this, all the pupils in the third cycle of a school in a Basque town in Bizkaia answered a questionnaire created for this work, taking into account the scientific and bibliographical research carried out in the theoretical framework. On the basis of the results obtained, the pupils showed an interest in bertsolaritza and enjoyed working on it, even if the
context was not bertsozale. Furthermore, the pupils made suggestions for integrating bertsolaritza into formal education. Two of these proposals have been selected and prepared as examples to work on in formal education.

Bertsolaritza, 3rd cycle, curiosity, Primary Education, education
1. Sarrera eta lanaren justifikazioa ...1
2. Mako teorikoa ...2
2.1. Bertsolaritzaren definizioa eta ibilbide historikoa ...2
2.1.1. Zer da bertsolaritza ...2
2.1.2. Bertsolaritza historikoki: ibilbide historiko laburra ...3
2.2. Bertsoa ...4
2.2.1. Doinua ...4
2.2.2. Neurria ...4
2.2.3. Errimak/Oinak ...5
2.3. Bertso eskola ...6
2.3.1. Bertso eskolen sorrera ...6
2.3.2. Zer dira bertso eskolak? ...6
2.3.3. Gu ere bertsotan ...7
2.3.3.1. Bertsolaritzaren curriculuma Lehen Hezkuntzan ...8
3. Ikerketaren helburuak eta hipotesiak ...8
4. Metodologia ...9
4.1. Datuak jasotzeko metodologia ...9
4.1.1. Lagina ...9
4.1.2. Tresna ...10
4.1.3. Prozedura ...11
4.2. Datuak aztertzeko metodologia ...11
5. Emaitzak ...13
5.1. Emaitzak itemez item ...13
5.2. Galderen arteko korelazioak ...16
5.3. Generoen araberako emaitzak ...17
5.4. Ama hizkuntzaren araberako emaitzak ...18
5.5. Ikasmailaren araberako emaitzak ...19
5.6. Ikasleen ekarpenak ...20
5.7. Sumarioa eta ondorioak ...22
6. Proposamena/Iradokizunak ...22
7. Ondorioak ...23
8. Erreferentzia bibliografikoak ...25
9. Etika profesionala ...26
10. Eranskinak ...27
10.1. 1. eranskina ...27
10.2. 2. eranskina ...28
10.3. 3. eranskina ...31

Datu-base honetan eskainitako informazioari buruz jakiteko, kontsultatu lege oharra