Liburutegia - Fitxa ikusi   Atal honi buruz gehiago jakiteko

Sormenaren eragina gizartean, Mikel Laboa eredu

Dokumentua: Euskara. Online
Egilea(k)
Albisu Barandiaran, Josune
Izenburua
Sormenaren eragina gizartean, Mikel Laboa eredu / Josune Albisu Barandiaran ; zuzendariak, Jose Miguel Apaolaza Beraza eta Margaret Bullen
Argitalpena
Donostia: , 2016-12
Gaiak
Laboa, Mikel
Edukia
Testu osoa
Beste egileak
Apaolaza Beraza, Txemi ; Bullen, Maggie ; EHU. Mikel Laboa Katedra ; Euskal Herriko Unibertsitatea (EHU)
Deskribapen fisikoa
386 or.
Informazio formatua
Dokumentua
Eduki mota
Doktorego tesia
Oharrak
Euskal Herriko Unibertsitateko doktorego-tesia
Azalean: Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea
Azalean: Mikel Laboa katedraren laguntzarekin
Bibliografia / Diskografia: 351-362 or.
Jabetza eskubideak: (cc by-nc-sa 4.0)
Formatua: PDF, 14,69 MB
Ikerketa honetan sortzeak kultura batean duen garrantzia ikertuko dut. Zehazki Mikel Laboak Euskal Kulturan izan duen eragina eta Euskal Kulturari egin dion ekarpena. Horretarako Mikel Laboa pertsona eta artista izango dut kontuan. Honek esan nahi du sormena artean gauzatua ikusiko dugula, musika nagusiki baina beste arte diziplinak ere aintzat hartuta.Antropologia garaikideak kultura kontzeptuaren inguruan duen irizpidea hartuko dut oinarri, alegia, kultura bizirik dagoen elementua da, etengabeko mugimenduan dagoena.Gaia sormena izango da eta ikerketa obketua Mikel Laboa. Hau kontuan izanik, azpigai batzuk landuko ditut, hala nola, harremanak, diziplinartekotasuna eta euskarari emaniko bultzada.Antropologian erabiltzen den método kualitateiboa egokia ikusten dut pertsona batek sormenaren bidez gizarte batean izan dezakeen eragina aztertzeko.
LEHENENGO ZATIA: EDUKI TEORIKO ETA METODOLOGIKOAK .............. 11
Lehenengo kapitulua: Gaiaren kokapena ................................................. 13-24
1. Sarrera ........................................................................................... 13
2. Helburuak eta ikerketa objetua ...................................................... 15
3. Lan enpirikoa egiteko irizpideak ..................................................... 17
3.1 Gai antolatzaileak .............................................................. 18
3.2 Antolaketa egitura .............................................................. 19
3.3 Ikerketa enpirikorako gaiak ............................................... 21
4. Gaiaren kokapena ......................................................................... 22
Bigarren kapitulua: Eduki teorikoa ............................................................ 25-52
1. Egile nagusiak eta kontzeptuak ..................................................... 25
2. Metodologia ................................................................................... 45
2.1 Hipotesiak .......................................................................... 45
2.2 Analisi–Unitateak ............................................................... 46
2.3 Behaketa unitateak ............................................................ 46
2.4 Teknikak ............................................................................ 48
2.5 Antolaketa–Egitura ............................................................ 52

BIGARREN ZATIA: LAN ENPIRIKOA ............................................................... 53
Hirugarren kapitulua ................................................................................. 55-68
1. Lehenengo atala: Desio baten hasiera .......................................... 55
1.1 Mikel Laboaren erreferenteak ............................................ 56
2. Bigarren atala: 1.go diskoa Azken ................................................. 60
2.1 Tradizioa definitzen ........................................................... 62
2.2 Tradizioa berritzen ............................................................. 65
2.3 Ondorioak .......................................................................... 67
Laugarren kapitulua .................................................................................. 69-92
1. Lehenengo atala: Harremanak eta sortze prozesua ..................... 69
1.1 Harremanak ....................................................................... 69
1.2 Barne harreman sareak ..................................................... 71
1.3 Sortze prozesua ................................................................ 78
2. Bigarren atala: 2.go diskoa Mikel Laboa Ez Dok Amairu .............. 84
2.1 Ez Dok Amairu (1965-1972) .............................................. 85
2.2 Ondorioak .......................................................................... 90
Bostgarren kapitulua ................................................................................ 93-118
1. Lehenengo atala: Kontzertuak I .................................................... 93
2. Bigarren atala: 3.go diskoa Bertolt Brecht eta 4.go diskoa
Mikel Laboa, Haika mutil ............................................................... 97
2.1 Bertolt Brecht / Jose Luis Zumeta ...................................... 97
2.2 .3.go diskoa Bertolt Brecht ................................................ 98
2.2.1 Bertolt Brecht eta urruntze - teknika ....................... 100
2.2.2 Laboa urdin ............................................................. 104
2.2.3 Laboa eta Kortatu / Negu Gorriak ........................... 105
2.3 .4.go diskoa Mikel Laboa, Haika Mutil ................................ 109
2.3.1 Jose Luis Zumeta ................................................... 111
2.4 Ondorioak........................................................................... 117
Seigarren kapitulua ................................................................................ 119-144
1. Lehenengo atala: Mikel Laboaren hiru ildoak ............................... 119
1.1 Haurtzaroaren garrantzia , memoriaren presentzia................ 122
1.2 Hiru ildoak .............................................................................. 126
1.2.1 Lehenengo ildoa: kanta tradizionalak
berreskuratzen ........................................................ 126
1.2.2 Bigarren ildoa: poeta garaikidea musikatzen .......... 127
1.2.3 Hirugarren ildoa: esperimentala .............................. 127
1.3 Ondorioak .............................................................................. 129
2. Bigarren atala: 5.go diskoa Bat-hiru.............................................. 131
2.1 Bat-hiru disko bikoitza (1974) ............................................ 132
2.1.1 10 urteko ibilbidea .................................................. 135
2.1.2 Lagunartea eta gaztetasuna .................................. 135
2.1.2.1 Joxe Anton Artze (1939 - ) Euskal poeta ........ 138
2.1.2.2 Jose Luis Zumeta (1939 - ) Euskal pintorea ... 139
2.1.2.3 Mikel Laboa (1934 – 2008) Euskal musikaria . 140
2.1.3 Ondorioak .............................................................. 144
Zazpigarren kapitulua ............................................................................. 145-174
1. Lehenengo atala: Kontzertuak II eta isilunea ................................ 145
1.1 Ikimilikiliklik ............................................................................ 145
1.1.1 Errepikapena .......................................................... 146
1.1.2 Ikimilikiliklik bidekidekaria ....................................... 148
1.2 Mikel Laboaren bakarkako kontzertuak ................................. 150
2. Bigarren atala: 6.go diskoa Lau bost ............................................ 153
2.1 Mikel Laboa, Lau bost diskoa (1980) ..................................... 154
2.1.1 Lau bost LP - aren kritika ....................................... 155
2.1.2 Martxa baten lehen notak ....................................... 156
2.1.3 Diziplinartekotasuna ............................................... 157
2.1.3.1 Diziplinartekotasuna definitzen ....................... 160
2.1.4 Komunikazio-inkomunikazio pieza ........................ 167
2.1.5 Ondorioak .............................................................. 173
Zortzigarren kapitulua ............................................................................. 175-216
1.Lehenengo atala: Mikel Laboaren isilunea eta itzulera .................. 175
1.1 Mediku / Artista, Zientzia / Artea ............................................. 177
1.2 Isilune / Itzulera tartea (1979-1984). Eremu kritikoa ............... 185
1.3 Itzuli ondorengo lehenengo kontzertua eta 80. Hamarkada ... 187
2. B igarren atala: 7.go diskoa Mikel Laboa 6 eta 8.go diskobilduma
Euskal kanta berria ......................................................... 189
2.1 7.go diskoa 6 Mikel Laboa ..................................................... 190
2.1.1 Iñaki Salvador ........................................................ 192
2.1.1.1 Lehenengo kontaktua:Laboa / Salvador ......... 192
2.1.1.2 Elkar errespetatzea ......................................... 194
2.1.1.3 Elkar aberastea ............................................... 198
2.1.2 Bernardo Atxaga .................................................... 201
2.1.3 1985 urte erabakigarria .......................................... 203
2.1.4 Ondorioak .............................................................. 207
2.2 8. go diskoa Euskal kanta-berria (1987) bilduma-diskoa ....... 208
2.2.1 Berbenak eta Laboa ............................................... 210
2.2.2 Trikitixa eta Egun da Santi Mamiña kanta .............. 213
2.2.3 Ondorioak .............................................................. 215
Bederatzigarren kapitulua....................................................................... 217-256
1.Lehenengo atala: Kontzertuak III .................................................... 217
2. Bigarren atala: 9.go diskoa Lekeitioak eta 10.go diskoa 12 ........... 224
2.1 9.go diskoa Lekeitioak (1988) ................................................ 225
2.1.1 Laboa eta sormenerako askatasuna ...................... 226
2.1.1.1 Non egon nahi dut? ......................................... 227
2.1.1.2 Nola egon nahi dut? ........................................ 229
2.1.1.3 Zer egin nahi dut? ........................................... 232
2.1.2 Musikaren libertatea. Inprobisazioa ........................ 234
2.1.3 Sormenarekin jolastea ........................................... 237
2.1.4 Adierazkortasuna. Roy Hart .................................... 243
2.1.5 Ondorioak ............................................................. 246
2.2 10.go diskoa 12 (1989) .......................................................... 248
2.2.1 Cherokee (Lekeitio 8) ............................................ 250
2.2.1.1 Dantza garaikidearen hastapenak:
Marta Graham ............................................................. 251
2.2.1.2 Josu Mujika: Itsaslaboa: Txoriak zoroen
Itsasoa ........................................................................ 253
2.2.2 Ondorioak .............................................................. 256
Hamargarren kapitulua ........................................................................... 257-314
1.Lehenengo atala: Zubi-lana- kolaborazioa / Omenaldiak
Aitortza ............................................................................................... 257
1.1 Kuba / New York .................................................................... 258
1.2 Omenaldiak............................................................................ 260
1.2.1 Musikari gazteen omenaldiak eta beste ................. 262
1.3 Zubi-Lana / Kolaborazioa ....................................................... 268
1.3.1 Laboaren eragina musikari gazteengan ................. 273
1.3.2 Laboa eta Mursegoren arteko homologia ............... 274
1.4 Ondorioak .............................................................................. 276
2. Bigarren atala: 11.go diskoa 14 eta 12.go diskoa Zuzenean;
14.go diskoa Gernika Zuzenean .................................................. 278
2.1 14 LP-a (1995) eta zenbait komentario .................................. 279
2.1.1 Ekarpena: poesiara hurbilketa ............................... 281
2.1.2 Ondorioak .............................................................. 290
2.2 Zuzenean (1997) CD-aren deskribapena ............................. 291
2.2.1 Ekarpena: musika garaikidea laboaren
musikan pausatu da proposamen berriak eraikiz ............ 292
2.2.2 Ondorioak .............................................................. 296
2.3 Gernika zuzenean II ( 1999) CD-a ...................................... 297
2.3.1 Txoria txori: kantu baten istorio amaigabea ............ 299
2.3.2 Ondorioak .............................................................. 312
Hamaikagarren kapitulua ....................................................................... 315-343
1.Lehenengo atala: Laboa zirkulua isten: musika
eta harremanak .................................................................................. 315
1.1 2000 urtetik aurrera ............................................................... 315
1.2 Mitoa eta jenioa ..................................................................... 316
2. Bigarren atala: 15.go diskoa 60-ak +2 (2003); 16.go CD-a
Xoriek 17; 17.go CD-a Lekeitioak ................................................ 321
2.1 15.go diskoa 60-ak+2 (2003) ................................................. 323
2.1.1 Eremu kritikoaren eta Laboaren
anekdota bat edo beste................................................... 324
2.2 16.go diskoa Xoriek 17 (2005) ............................................... 334
2.2.1 Laboaren harreman-sarea .................................... 336
2.3 17.go diskoa Lekeitioak (2007) .............................................. 340

Ondorioak ................................................................................................. 345
Bibliografia / Diskografia ........................................................................... 351
Eranskinak................................................................................................ 363
Argazkien aurkibidea ................................................................................ 385

Datu-base honetan eskainitako informazioari buruz jakiteko, kontsultatu lege oharra