Liburutegia - Fitxa ikusi   Atal honi buruz gehiago jakiteko

Ahozkotasunaren balio pragmatikoa ipuin kontaketan : Koldo Amestoy kontalariaren zenbait ipuinen azterketa

Dokumentua: Euskara. Online Liburutegian
Egilea(k)
García Arriola, Eneritz Arrate
Izenburua
Ahozkotasunaren balio pragmatikoa ipuin kontaketan : Koldo Amestoy kontalariaren zenbait ipuinen azterketa / egilea, Eneritz Arrate García Arriola ; zuzendaria, Mikel Iruskieta Quintia
Argitalpena
2016-05-22
Edukia
Testu osoa
Beste egileak
Euskal Herriko Unibertsitatea (EHU) ; Iruskieta Quintian, Mikel
Deskribapen fisikoa
49 or.
Informazio formatua
Dokumentua
Oharrak
Euskal Herriko Unibertsitateko gradu amaierako lana
Azalean: Universidad del País Vasco, Escuela Universitaria de Magisterio de Bilbao = Euskal Herriko Unibertsitatea, Bilboko Irakasleen Unibertsitate Eskola, Haur Hezkuntzarako Gradua, 2015-2016 ikasturtea
[EUS] Haurrei ipuinak kontatzea oso garrantzitsutzat jo izan da, baita hezkuntza formalean ere. Lan honetan ipuinak kontatzean edota irakurtzean erabiltzen diren ahozko teknikak ikertu dira, hurbilpen teoriko-praktikoa eginez eta grabatutako ipuinen corpusa aztertuz. Corpus hori osatu da Koldo Amestoy ipuin kontalari ezagunaren hiru ipuinekin, eta bertan erabiltzen dituen abiada, eten kopurua, bolumena eta intonazioa aztertu dira. Horiek irizpide teoriko batzuen arabera corpusean aurresan dira. Ondoren, entzunaldien bitartez, azaldu da irizpide horiekin bat etorri den edo ez; bat etorri ez diren kasuetan komunikazio estrategien bidez deskribatuz. Horrela, irakasleak estrategiak ipuin kontaketan erabil ditzake, ipuin kontaketa askoz esanguratsuago bihurtuz.

[ES] Contar cuentos a los niños se ha considerado muy importante, incluso en la educación formal. En este trabajo se ha realizado un estudio de las técnicas orales utilizadas al contar y/o leer cuentos, a través de un acercamiento teórico-práctico y el examen de cuentos grabados. En este corpus, formado por tres cuentos del conocido cuentacuentos Koldo Amestoy, se ha analizado la velocidad, la cantidad de pausas realizadas, el volumen y la entonación. Para el análisis se predicen primero los criterios teóricos y después, se ha comprobado si coincidían o no; describiendo por medio de estrategias de comunicación en los casos que no coincidían. De este modo, el docente sabrá cómo utilizar las estrategias al contar cuentos, convirtiéndolo en algo mucho más significativo.

[EN] Telling stories to children has been considered very important, even in formal education. In this work oral techniques used in story accounting or reading were studied, by means of a theoretical and practical approach examining recorded stories. This corpus of three stories by the well-known storytelling Koldo Amestoy has been analyzed describing speed, breaks made by the storyteller, volume and intonation. To analyze it the theoretical criteria has been predicted and then tested if they agreed or not; describing through communication strategies the cases that did not coincide. In this way, teachers will know how to use strategies when telling stories, turning the story telling into something much more meaningful.
Sarrera …5
1. Marko teorikoa ...6
1.1. Ipuinak eta ipuingintza …6
1.2. Ipuin kontaketaren onurak …7
1.3. Ipuin kontaketaren ezaugarriak ….....
1.3.1. Etenak …10
1.3.2. Abiada (erritmoa eta tempoa) ...11
1.3.3. Bolumena ...12
1.3.4. Intonazioa ...13
1.4. Komunikazioaren balio pragmatikoa ...14
2. Marko metodologikoa …15
2.1. Corpusa …16
2.2. Transkribapenak …16
2.3. Aurresateak eta analisia …17
2.3.1. Aztergaiak …17
2.3.1.1. Etenak ...17
2.3.1.2. Abiada ...18
2.3.1.3. Bolumena …18
2.3.1.4. Intonazioa …19
3. Lanaren garapena: ipuinen analisia …19
3.1. Puntuazioa eta etenak … 20
3.2. Abiada …22
3.3. Bolumena …24
3.4. Intonazioa …25
4. Ondorioak eta etorkizuneko lana ….26
Erreferentzia Bibliografikoak …30
ERANSKINAK …32
1. ERANSKINA: IPUINAK …32
"Azeria eta putrea" ipuina …32
"Harri-egilea" ipuina …34
"Martintxo eta basajaunak" ipuina …36
2. ERANSKINA: ETENEN ANALISIA …38
"Azeria eta putrea" ipuina …38
"Harri-egilea" ipuina …40
"Martintxo eta basajaunak" ipuina …42
3. ERANSKINA: ABIADAREN ANALISIA …44
"Azeria eta putrea" ipuina …44
"Harri-egilea" ipuina …44
"Martintxo eta basajaunak" ipuina …44
4. ERANSKINA: BOLUMENAREN ANALISIA …46
"Azeria eta putrea" ipuina (52-60 lerroak) …46
"Harri-egilea" ipuina (50-61 lerroak) …46
"Martintxo eta basajaunak" ipuinak (40-53 lerroak) …47
5. ERANSKINA: INTONAZIOAREN ANALISIA …48
"Azeria eta putrea" ipuina (1-8 lerroak) ...48
"Harri-egilea" ipuina (1-8 lerroak) …48
"Martintxo eta basajaunak" ipuina (1-10 lerroak) …49

Datu-base honetan eskainitako informazioari buruz jakiteko, kontsultatu lege oharra