Biblioteca - Ver ficha   Más información sobre esta sección

Eszenaratzea eta dramaturgia egungo bertso agerkarietan

Artículo: Euskara. Online Fondo de biblioteca
Autor(es)
Olasagasti, Eneko
Título
Eszenaratzea eta dramaturgia egungo bertso agerkarietan / Eneko Olasagasti
Actuación Periódica
Ahozko Inprobisazioa Munduan (1. 2003. Donostia)
En
Ahozko inprobisazioa munduan topaketak = Encuentro sobre la improvisación oral en el mundo = Improvisation orale dans le monde = Oral improvisation in the world : Donostia, 2003-11-3/8, Donostia: Euskal Herriko Bertsozale Elkartea, 2004, 197-202
Contenido
Online
Materias
Bertsolaritza
Tipología
Artículo
Bertso saioen egungo eszenaratzea ez da betidanikoa, une jakin batean sortua baizik. Bertsolaritzak bizi izango zuen iraultza eszeniko handiena mikrofonoaren eta bozgorailuen agertzeak ekarriko zuen, berrizaletasuna ez baita nagusi bertsolaritzan. Bertsolaria gizaki multidiziplinarra da, plazagizona. Saio arrunt bateko atzeko eta aurreko bertsolariei adi egoten zaie entzulea. Hala ere, jardunean ari den bertsolaria nabarmendu beharko litzateke, eszena edo argien bidez. Gai-jartzaileak saioaren dramaturgia (harilkatze lana) bideratzen du. Saioak helburu zehatza duenean arreta errazago erakartzen du. Bertsolariak bi nortasun dauzka, berea eta pertsonaiarena. Bi horiek eta unekoa uztartzean arrakasta komunikatiboa lortzen du (metabertsolaritza)