Liburutegia - Fitxa ikusi Atal honi buruz gehiago jakiteko
Eszenaratzea eta dramaturgia egungo bertso agerkarietan
Artikulua: Euskara. Online Liburutegian- Egilea(k)
- Olasagasti, Eneko
- Izenburua
- Eszenaratzea eta dramaturgia egungo bertso agerkarietan / Eneko Olasagasti
- Aldizkako Ekitaldia
- Ahozko Inprobisazioa Munduan (1. 2003. Donostia)
- Non
- Ahozko inprobisazioa munduan topaketak = Encuentro sobre la improvisación oral en el mundo = Improvisation orale dans le monde = Oral improvisation in the world : Donostia, 2003-11-3/8, Donostia: Euskal Herriko Bertsozale Elkartea, 2004, 197-202
- Edukia
- Online
- Gaiak
- Bertsolaritza
- Informazio formatua
- Artikulua
Bertso saioen egungo eszenaratzea ez da betidanikoa, une jakin batean sortua baizik. Bertsolaritzak bizi izango zuen iraultza eszeniko handiena mikrofonoaren eta bozgorailuen agertzeak ekarriko zuen, berrizaletasuna ez baita nagusi bertsolaritzan. Bertsolaria gizaki multidiziplinarra da, plazagizona. Saio arrunt bateko atzeko eta aurreko bertsolariei adi egoten zaie entzulea. Hala ere, jardunean ari den bertsolaria nabarmendu beharko litzateke, eszena edo argien bidez. Gai-jartzaileak saioaren dramaturgia (harilkatze lana) bideratzen du. Saioak helburu zehatza duenean arreta errazago erakartzen du. Bertsolariak bi nortasun dauzka, berea eta pertsonaiarena. Bi horiek eta unekoa uztartzean arrakasta komunikatiboa lortzen du (metabertsolaritza)
Datu-base honetan eskainitako informazioari buruz jakiteko, kontsultatu lege oharra