Biblioteca - Ver ficha   Más información sobre esta sección

Emakume bertsolariak : ahanzturatik diskurtso propiora

Libro: Euskara. Online
Autor(es)
Alvarez, Amaia ; Lasarte, Gema ; Lekue, Pablo ; Martinez, Judit ; Ugalde Gorostiza, Anabel
Título
Emakume bertsolariak : ahanzturatik diskurtso propiora / Gema Lasarte, Amaia Alvarez Uria, Ana Isabel Ugalde, Pablo Lekue, Judit Martinez
Publicación
[Gasteiz]: Emakunde, 2016
Materias
Bertsolaritza
Contenido
Testu osoa
Otros autores
Emakunde
Descripción física
253 or. : graf.
Tipología
Libro
Eduki mota
Investigación
ISBN / ISSN
978-84-608-9842-9
Notas
Azalean: Becas de trabajos de investigación en materia de igualdad de mujeres y hombres 2015
Erreferentzia bibliografikoak
Jabetza eskubideak: Creative Commons Aitortu‐EzKomertziala‐LanEratorririkGabe 4.0 Nazioartekoa
Sarrera …9
Nortzuk garen eta zertan dihardugun … 12
Helburuak …13
Lan hau nola garatu den …14
Nola irakurri txostena …17
1. Bertsolaritza eta generoaren inguruko ikerketen panoramika …19
1.1.Marko teorikoa …21
1.1.1.Ahozko inprobisazioa nazioartean. Zertzelada batzuk …21
1.1.2.Bat-batekoa gurean …23
1.1.3.Generoa eta bat-batekotasuna ikerketetan …24
1.2.Epilogoa …28
1.3.Erreferentziak …29
2. Emakume bertsolarien bila historian zehar (XV-XIX mendeak) …35
2.1.Marko teorikoa …37
2.1.1.Andre bertsolarien historiara hurbilketa …38
2.2.Helburua …41
2.3.Metodoa …41
2.4.Emaitzak …41
2.4.1.Erdi Aroko lehenengo emakume bertsolariak …41
2.4.2.Aro Modernoko andre bertsolariak …44
2.4.3.Aro Garaikideko andre bertsolariak …46
2.5.Ondorioak …58
2.6.Erreferentziak …58
3. Egungo emakume bertsolarien profila eta etorkizuneko bertso eskolen irudikapena …63
3.1.Marko teorikoa …65
3.1.1.Emakumeen presentzia bertsolaritzan …65
3.1.2.Mugimendu feministak, emakumearen presentzia gizartean …72
3.1.3.Bertsolaritza eta emakumea …74
3.2.Helburuak …74
3.3.Metodoa …75
3.3.1.Partaideak …75
3.3.2.Tresnak …76
3.3.3.Prozedura …76
3.4.Emaitzak …76
3.4.1.Bertso-eskoletako emakumeen datu sozio-demografikoak …76
3.4.2.Bertso-eskoletako emakumeen bertsolaritzarekiko harremanak …78
3.4.3.Etorkizuneko erronkak …81
3.5.Ondorioak …84
3.6.Erreferentziak …86
4. Emakume bertsolarien genero-identitatearen bilakaera. Plazandre izatearen kontzientziaren eraikuntza …89
4.1.Marko teorikoa …91
4.1.1.Sexu/genero sistema eta genero-identitatea …91
4.1.2.Espazio publikoa eta emakumeen parte-hartzea …93
4.1.3.Emakume bertsolarien identitatearen bilakaera …94
4.2.Helburuak eta hipotesiak …94
4.2.1.Helburuak …94
4.2.2.Hipotesiak …95
4.3.Metodoa …95
4.3.1.Partaideak …95
4.3.2.Tresnak …96
4.3.3.Prozedura …96
4.4.Emaitzak …98
4.4.1.Bertsolaria/bertsozalea izan …98
4.4.2.Emakumea eta gizona izan bertsolaritzan …100
4.4.3.Emakume bertsolarien identitate-krisia … 102
4.5.Eztabaida …107
4.6.Ondorioak …109
4.7.Erreferentziak …109
5.Emakume bertsolariak ikasle eta irakasle bertso eskoletan …113
5.1.Marko teorikoa …115
5.1.1.Definizioa …115
5.1.2.Bertso-eskolen helburua …116
5.1.3.Lehenengo bertso-eskolak …118
5.1.4.Gaur egungo bertso-eskolak …125
5.1.5.Bertso-eskolak eta Generoa …130
5.2.Helburuak …131
5.3.Metodoa …131
5.3.1.Partaideak …132
5.3.2.Informazioa biltzeko erabili diren tresnak …132
5.3.3.Prozedura …132
5.4.Emaitzak …134
5.4.1.Bertso-eskolen metodologia: ikasle zirela jaso zutena …134
5.4.2.Egungo emakume-bertsolariek bertso eskoletan erabili duten metodologiak …136
5.4.2.1. Estrategia pedagogikoak …136
5.4.2.2. Irakasteko moduak …139
5.4.2.3. Baliabide materialak eta didaktikoak …140
5.4.2.4. Aspektu emozionalaren zaintza …141
5.4.2.5. Emakumeak bereziki ahalduntzaren garrantzia …143
5.4.3.Bertso-eskoletako ikasleen tipologia …146
5.4.4.Irakasleen estiloa …148
5.5.Eztabaida …149
5.6.Ondorioak …151
5.7.Erreferentziak …152
6.Emakume erreferenteak emakume bertsolarien formakuntza …155
6.1.Marko teorikoa …157
6.2.Helburuak … 161
6.3.Metodoa …161
6.3.1.Partaideak …161
6.3.2.Informazioa biltzeko erabili diren tresnak …161
6.3.3.Prozedura …162
6.4.Emaitzak …163
6.4.1.Bertsolari klasikoak …163
6.4.2.Bertsolari garaikideak …164
6.4.3.Emakume bertsolariak …168
6.4.4.Bidelagunak …175
6.5.Ondorioak …182
6.6.Erreferentziak …186
7.Emakume bertsolarien ahalduntzea Euskal Herrian …187
7.1.Marko teorikoa …189
7.1.1.Bertsolaritza eta generoa, emakumeen ahalduntze prozesua …189
7.1.2.Baina zer da bat-bateko bertsolaritza? …192
7.1.3.Bertsolaritzaren historia …193
7.1.4.Ahozko inprobisazioa munduan eta generoa …195
7.2.Helburuak …197
7.3.Metodoa …198
7.3.1.Partaideak …198
7.3.2.Informazioa biltzeko erabili diren tresnak …199
7.3.3.Prozedura …200
7.3.4.Analisi-tresna: Sistema kategoriala …200
7.4.Emaitzak …202
7.4.1.Emakumeen beharrak …202
7.4.1.1. Kontzientzia hartzea …202
7.4.1.2. Gizonen kontzientziazio falta …203
7.4.2.Bertsozale-elkartearen lana …203
7.4.2.1. Funtzio nagusia eta helburuak …203
7.4.2.2. Erresistentziak eta kontrako jarrerak …205
7.4.2.3. Formazioa …205
7.4.3.Ahalduntzeko emakumeek egindakoa …209
7.5.Ondorioak … 213
7.6.Erreferentziak …215
8. Ondorio orokorrak …219
8.1.Eztabaida …221
8.2.Helburuak asetze-maila gainbegiratzen …229
8.3.Ondorioak …230
8.4.Epilogoa: hausnarketak, eskerrak eta erronkak …232
9. Erreferentziak …235