Liburutegia - Fitxa ikusi   Atal honi buruz gehiago jakiteko

Emakume bertsolariak : ahanzturatik diskurtso propiora

Liburua: Euskara. Online
Egilea(k)
Alvarez, Amaia ; Lasarte, Gema ; Lekue, Pablo ; Martinez, Judit ; Ugalde Gorostiza, Anabel
Izenburua
Emakume bertsolariak : ahanzturatik diskurtso propiora / Gema Lasarte, Amaia Alvarez Uria, Ana Isabel Ugalde, Pablo Lekue, Judit Martinez
Argitalpena
[Gasteiz]: Emakunde, 2016
Gaiak
Bertsolaritza
Edukia
Testu osoa
Beste egileak
Emakunde
Deskribapen fisikoa
253 or. : graf.
Informazio formatua
Liburua
Eduki mota
Ikerketa
ISBN / ISSN
978-84-608-9842-9
Oharrak
Azalean: Becas de trabajos de investigación en materia de igualdad de mujeres y hombres 2015
Erreferentzia bibliografikoak
Jabetza eskubideak: Creative Commons Aitortu‐EzKomertziala‐LanEratorririkGabe 4.0 Nazioartekoa
Sarrera …9
Nortzuk garen eta zertan dihardugun … 12
Helburuak …13
Lan hau nola garatu den …14
Nola irakurri txostena …17
1. Bertsolaritza eta generoaren inguruko ikerketen panoramika …19
1.1.Marko teorikoa …21
1.1.1.Ahozko inprobisazioa nazioartean. Zertzelada batzuk …21
1.1.2.Bat-batekoa gurean …23
1.1.3.Generoa eta bat-batekotasuna ikerketetan …24
1.2.Epilogoa …28
1.3.Erreferentziak …29
2. Emakume bertsolarien bila historian zehar (XV-XIX mendeak) …35
2.1.Marko teorikoa …37
2.1.1.Andre bertsolarien historiara hurbilketa …38
2.2.Helburua …41
2.3.Metodoa …41
2.4.Emaitzak …41
2.4.1.Erdi Aroko lehenengo emakume bertsolariak …41
2.4.2.Aro Modernoko andre bertsolariak …44
2.4.3.Aro Garaikideko andre bertsolariak …46
2.5.Ondorioak …58
2.6.Erreferentziak …58
3. Egungo emakume bertsolarien profila eta etorkizuneko bertso eskolen irudikapena …63
3.1.Marko teorikoa …65
3.1.1.Emakumeen presentzia bertsolaritzan …65
3.1.2.Mugimendu feministak, emakumearen presentzia gizartean …72
3.1.3.Bertsolaritza eta emakumea …74
3.2.Helburuak …74
3.3.Metodoa …75
3.3.1.Partaideak …75
3.3.2.Tresnak …76
3.3.3.Prozedura …76
3.4.Emaitzak …76
3.4.1.Bertso-eskoletako emakumeen datu sozio-demografikoak …76
3.4.2.Bertso-eskoletako emakumeen bertsolaritzarekiko harremanak …78
3.4.3.Etorkizuneko erronkak …81
3.5.Ondorioak …84
3.6.Erreferentziak …86
4. Emakume bertsolarien genero-identitatearen bilakaera. Plazandre izatearen kontzientziaren eraikuntza …89
4.1.Marko teorikoa …91
4.1.1.Sexu/genero sistema eta genero-identitatea …91
4.1.2.Espazio publikoa eta emakumeen parte-hartzea …93
4.1.3.Emakume bertsolarien identitatearen bilakaera …94
4.2.Helburuak eta hipotesiak …94
4.2.1.Helburuak …94
4.2.2.Hipotesiak …95
4.3.Metodoa …95
4.3.1.Partaideak …95
4.3.2.Tresnak …96
4.3.3.Prozedura …96
4.4.Emaitzak …98
4.4.1.Bertsolaria/bertsozalea izan …98
4.4.2.Emakumea eta gizona izan bertsolaritzan …100
4.4.3.Emakume bertsolarien identitate-krisia … 102
4.5.Eztabaida …107
4.6.Ondorioak …109
4.7.Erreferentziak …109
5.Emakume bertsolariak ikasle eta irakasle bertso eskoletan …113
5.1.Marko teorikoa …115
5.1.1.Definizioa …115
5.1.2.Bertso-eskolen helburua …116
5.1.3.Lehenengo bertso-eskolak …118
5.1.4.Gaur egungo bertso-eskolak …125
5.1.5.Bertso-eskolak eta Generoa …130
5.2.Helburuak …131
5.3.Metodoa …131
5.3.1.Partaideak …132
5.3.2.Informazioa biltzeko erabili diren tresnak …132
5.3.3.Prozedura …132
5.4.Emaitzak …134
5.4.1.Bertso-eskolen metodologia: ikasle zirela jaso zutena …134
5.4.2.Egungo emakume-bertsolariek bertso eskoletan erabili duten metodologiak …136
5.4.2.1. Estrategia pedagogikoak …136
5.4.2.2. Irakasteko moduak …139
5.4.2.3. Baliabide materialak eta didaktikoak …140
5.4.2.4. Aspektu emozionalaren zaintza …141
5.4.2.5. Emakumeak bereziki ahalduntzaren garrantzia …143
5.4.3.Bertso-eskoletako ikasleen tipologia …146
5.4.4.Irakasleen estiloa …148
5.5.Eztabaida …149
5.6.Ondorioak …151
5.7.Erreferentziak …152
6.Emakume erreferenteak emakume bertsolarien formakuntza …155
6.1.Marko teorikoa …157
6.2.Helburuak … 161
6.3.Metodoa …161
6.3.1.Partaideak …161
6.3.2.Informazioa biltzeko erabili diren tresnak …161
6.3.3.Prozedura …162
6.4.Emaitzak …163
6.4.1.Bertsolari klasikoak …163
6.4.2.Bertsolari garaikideak …164
6.4.3.Emakume bertsolariak …168
6.4.4.Bidelagunak …175
6.5.Ondorioak …182
6.6.Erreferentziak …186
7.Emakume bertsolarien ahalduntzea Euskal Herrian …187
7.1.Marko teorikoa …189
7.1.1.Bertsolaritza eta generoa, emakumeen ahalduntze prozesua …189
7.1.2.Baina zer da bat-bateko bertsolaritza? …192
7.1.3.Bertsolaritzaren historia …193
7.1.4.Ahozko inprobisazioa munduan eta generoa …195
7.2.Helburuak …197
7.3.Metodoa …198
7.3.1.Partaideak …198
7.3.2.Informazioa biltzeko erabili diren tresnak …199
7.3.3.Prozedura …200
7.3.4.Analisi-tresna: Sistema kategoriala …200
7.4.Emaitzak …202
7.4.1.Emakumeen beharrak …202
7.4.1.1. Kontzientzia hartzea …202
7.4.1.2. Gizonen kontzientziazio falta …203
7.4.2.Bertsozale-elkartearen lana …203
7.4.2.1. Funtzio nagusia eta helburuak …203
7.4.2.2. Erresistentziak eta kontrako jarrerak …205
7.4.2.3. Formazioa …205
7.4.3.Ahalduntzeko emakumeek egindakoa …209
7.5.Ondorioak … 213
7.6.Erreferentziak …215
8. Ondorio orokorrak …219
8.1.Eztabaida …221
8.2.Helburuak asetze-maila gainbegiratzen …229
8.3.Ondorioak …230
8.4.Epilogoa: hausnarketak, eskerrak eta erronkak …232
9. Erreferentziak …235

Datu-base honetan eskainitako informazioari buruz jakiteko, kontsultatu lege oharra