Library - View details   To know more about this section

Piarres Larzabalen antzerkigintza, 1950-1982 : euskarazko antzerki identitarioaren paradigmak

Book: Basque. Online Library collection
Author(s)
Echeverria, Isabelle
Title
Piarres Larzabalen antzerkigintza, 1950-1982 : euskarazko antzerki identitarioaren paradigmak / Isabelle Echeverria
Publication
Bilbo: Euskaltzaindia, 2016
Collection
Iker (Euskaltzaindia) ; 33
Subjects
Lartzabal, Piarres ; Basque Country
Content
Testu osoa
Physical description
XXIV, 471 or. ; 23 cm
Type of material
Book
Legal deposit
BI 545-2017
ISBN / ISSN
978-84-946477-2-7
Notes
Bibliografia: 433-449 or.
Piarres Larzabal euskaltzain oso izan zenaren antzerki-lana aztertzen du liburu honetan Isabelle Echeverriak. Azkaindarraren antzerkigintza sakonetik aztertzeaz gain, argitaratu gabeko bi antzerki lan eskaintzen ditu liburuak. Jakina denez, Larzabalena antzerki identitarioa izan zen: herritik sortua, herritarrek egina, herritarren gozamenerako.

2016an zendu zen Piarres Charritton euskaltzain emerituak aspaldi eginiko bilketa lana osatzen du ikerlan honek.
SARRERA ...XI
1. EUSKAL ANTZERKIGINTZAREN KOKAPENA ...3
1.1. Euskal antzerkiaren auzoak. ...3
1.1.1. Frantzia eta Espainiako antzerkigintza gainbegiratuz. ...5
1.1.2. Hizkuntza gutxituetako antzerkigintzako aitzineko formak ...11
1.2. Euskal antzerkiaren aurrekariak ...20
1.2.1. Kanpoan ematen zen antzerkia ...21
1.2.2. Toki hetsietan ematen ziren antzerkiak ...29
2. PIARRES LARZABAL: PARROKIA ANTZERKITIK ANTZERKI IDENTITARIORA. ...57
2.1. Larzabalen mundua ...57
2.1.1. Alderdi ainitzetako gizona ...57
2.1.2. Antzerkia, herritarrekiko komunikazio bidea. ...82
2.1.2.1. Antzerkiari zer funtzio? ...83
2.1.2.2. Fikzioa eta horren antolaketa ...100
2.2. Gerla ondoko garaiaren antzerki giroa ...103
2.2.1. Teatro berria ala berrikuntza teatroan? ...103
2.2.2. Antzerki amateurraren eta profesionalaren arteko lehia ...110
2.2.3. Antzerkigintza Euskal Herrian ...113
2.3. Larzabalen mundutik bere antzerkira ...137
2.3.1. Erroak ...137
2.3.2. Herriari lotu antzerkigintza ...139
2.3.3. Gizarte mugimenduen berpiztea ...141
2.3.4. Idazle goiztiarra ...147
2.3.5. Pastoralaren erreberritzera ...149
2.4. Patronagetik antzertira ...162
2.4.1. Norabideak zuzendu ...162
2.4.2. Etxahun, urrats berria ...163
2.4.3. Hogeita hamar urtez antzerkiak idazten. ...170
2.5. Antzerkien sailkapena ...171
2.5.1. Dramak ...172
2.5.2. Tragediak ...176
2.5.3. Komediak ...180
2.5.4. Metafora, baliabide literario hautatua ...188
3. MATALAS ANTZERKIAREN PARADIGMA ...193
3.1. Toki hautatua ...193
3.2. Aktore hautatuak ...194
3.3. Ikusgarri iragarria ...195
3.4. Pertsonaia jorratua ...199
3.5. Obraren azterketa ...204
3.5.1. Paratestua ...205
3.5.2. Engaiamendurako testua ...207
3.6. Ondorioak ...215
4. PIARRES LARZABAL, ANTZERKI IDENTITARIOAREN ERAIKITZAILE. ...217
4.1. Literatura gutxituaren egoeratik ...218
4.1.1. Literatura, memoria eta kontzientzia nazionala ...218
4.1.2. Literatura eta euskaldunen espazio publikoa. ...226
4.1.3. Literatura txikiaren aldeko estetika. ...228
4.1.4. Hertsitasunaren literaturak ...232
4.1.5. Hizkuntza txikituan idazlearen problematika identitarioa ...242
4.2. Identitatearen babesteko deiaren mamia ...253
4.2.1. Oroimena edo memoria zaindu ...253
4.2.2. Oreka bilatu ...262
4.2.3. Euskaltasunari deia ...263
4.3. Pentsamoldeak mezu bihurtu ...273
4.3.1. Pertsonaia aukeratuak ...274
4.3.2. Gizartean ihardetsi eta iharduki ...283
4.4. Larzabal aintzindari ...319
4.4.1. Sorkuntzaren jorran ...319
4.4.2. Autore berrien iritzia ...324
4.4.3. Antzerki kritika ...329
4.4.4. Norabide berriak ...335
4.5. Ondorioak ...338
5. PIARRES LARZABALEN ANTZERKIAREN HARRERA ...341
5.1. Soziologia eta harrera ...342
5.1.1. Harreraren eta ulermenaren baldintza egokiak ...342
5.1.2. Aurreiritzia eta neutraltasuna ...344
5.2. Ikusgarriaren harrera ...346
5.2.1. Kritika dramatikoaren diskurtsoa ...346
5.2.2. Testu dramatikoaren konkretizazioa: ekoizpena eta harrera ...348
5.2.3. Kolektiboaren eragina konkretizazioan. ...350
5.2.4. Euskal prentsaren harrera ...353
5.3. Matalasen harrera ...380
5.4. Kritikaren lehen urratsak ...384
5.4.1. Iritzi berria ...384
5.4.2. Hegoaldeko iritzi desberdinak ...388
5.4.3. Antzerki kritika jardunaldiak ...393
5.5. Larzabalen ondorengo antzerki idazleen ikuspuntutik. ...395
5.5.1. Hegoaldetik begiratuta ...395
5.5.2. Problematikak, erantzunak ...398
5.6. Nazio gutxituen antzerkiaren harrera ...413
ONDORIOA ...417
BUKAERA ...419
BIBLIOGRAFIA ARRAZOITUA ...433
ERANSKINA ...451