Library - View details   To know more about this section

Ikasle euskaldun eleanitzak sortzen

Book: Spanish, Basque. Online
Title
Ikasle euskaldun eleanitzak sortzen / [egilea, Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseilua ; argitaratzailea, Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseilua]
Publication
Andoain: Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseilua, 2008
Subjects
Basque Country
Content
Testu osoa
Other authors
Euskalgintzaren Kontseilua
Physical description
1 fitxategia (848 KB) (45 or. bikoiztuta)
Type of material
Book
Legal deposit
SS 1745-2008
1. SARRERA................................................................................................................ .....9
2. TESTUINGURUA.......................................................................................................13
3. ETAPA ETA ZIKLO BAKOITZEAN HIZKUNTZEN ARTEKO DENBORA
BANATZE PROPOSAMENA ......................................................................................19
3.1. HAUR HEZKUNTZA.......................................................................................22
3.1.1. Murgiltze- eta mantentze- ereduen bidez euskara eskola hizkuntza
izatea ......................................................................................................22
3.1.2. Langile guztiak euskaldunak ................................................................22
3.1.3. Euskararen irakaskuntzan bereziki zaintzea metodologia,
baliabideak eta pertsonarekiko identifikazioa.....................................22
3.1.4. Pertsona/espazioa/hizkuntza identifikazioa ........................................22
3.1.5. Taldearen osaera kopuru aldetik jasangarria izatea ............................22
3.1.6. .0-3 urteko eskaintza euskaraz eskatzen duten guztiei zabaltzea ......22
3.1.7. Hezkuntza politikan aldaketa bat egitea 0-3 zikloarekiko..................22
3.1.8. Ingelesaren edota frantsesaren irakaskuntzari dagokionez,
hizkuntzaren irakaspen goiztiarrarekin hastea ....................................23
3.1.9. Hizkuntzen aurreebaluazio glotobiografikoa ......................................23
3.1.10. Etxeko hizkuntza...................................................................................23
3.2. LEHEN HEZKUNTZA.....................................................................................23
Lehen zikloa
3.2.1. Murgiltze- eta mantentze- eredua.........................................................23
3.2.2. Eskola inguruko ekintza guztiak euskaraz ..........................................23
3.2.3. Taldeen osaerari dagokionez................................................................23
3.2.4. Ingelesaren edota frantsesaren irakaskuntza.......................................23
3.2.5. Etxeko hizkuntza...................................................................................23
Bigarren zikloa
3.2.6. Murgiltze- eta mantentze- eredua.........................................................23
3.2.7. Ongi finkatzea bi ziklo hauetan euskararen inguruan egin
beharreko lana ......................................................................................23
3.2.8. Gaztelania ..............................................................................................24
3.2.9. Ingelesaren edota frantsesaren irakaspena..........................................24
Hirugarren zikloa
3.2.10. Euskara irakaskuntza-ardatz .................................................................24
3.2.11. Gaztelania ..............................................................................................24
3.2.12. Atzerriko hizkuntza ...............................................................................24
3.3.DERRIGORREZKO BIGARREN HEZKUNTZA.............................................24
3.3.1. Murgiltze eta mantentze ereduekin jarraitzea......................................24
3.3.2. Taldearen osaera kopuru aldetik jasangarria izatea ............................24
3.3.3. Gaztelania ..............................................................................................24
3.3.4. Atzerriko hizkuntza ...............................................................................24
3.3.6. Hautazko hizkuntza ..............................................................................24
3.3.7. Ordu osagarriak.....................................................................................24
4. HIZKUNTZA PROIEKTUA ABERASTEKO IKASTETXE GUZTIEK IZAN BEHAR
DITUZTEN PRESTAKUNTZA JARDUERA ASKOTARIKOAK...................................25
4.1. DISKURTSOARI DAGOZKIONAK................................................................29
4.1.1. Diskurtso bat sortzea ............................................................................29
4.1.2. Euskal Herriko hezkuntza planteamendua..........................................29
4.1.3. Euskara komunikaziorako tresna .........................................................29
4.2. IRAKASLEEN PRESTAKUNTZARI DAGOZKIONAK..................................29
4.2.1. Ikastetxeetan formazio planak .............................................................29
4.2.2. Irakasleei hasierako eta etengabeko prestakuntza ematea.................29
4.2.3. Irakasleen eguneroko jardunaren gainean hausnartzea .....................29
4.2.4. Curriculumeko eremu bakoitzerako testu motak................................29
4.2.5. Etapa eta zikloen artean koordinatzea.................................................29
4.3. IKASLEEI DAGOZKIENAK ...........................................................................30
4.3.1. Ikasleek diseina ditzaketen egitasmoak laguntzea..............................30
4.3.2. Ikasleen eskolaz kanpoko jardunak euskaraz.....................................30
4.4. HIZKUNTZA NORMALKUNTZA PLANARI DAGOZKIONAK ...................30
4.4.1. Hizkuntza Normalkuntza Plana instituzionalizatzea ...........................30
4.4.2. Ikastetxeetan Hizkuntza Normalkuntza Planak sustatzea...................30
4.4.3. Hizkuntza Normalkuntza Planeko ardurak..........................................30
4.4.4. Hizkuntza Normalkuntza planaren arduradunaren funtzioak ............30
4.4.5. Aisialdiko euskara arduradunaren eta Hizkuntza Normalkuntza
Planeko arduradunaren arteko koordinazioa.....................................31
4.4.6. Euskararen erabilera areagotzeko azterketa ........................................31
4.4.7. Erabileran eragiteko egitasmo osatua zehaztea...................................31
4.4.8. Hezkuntza Komunitateko partaideen artean euskararekiko jarrerak ...31
4.4.9. Ikastetxeak jendarte eragileekin askotariko egitasmoak partekatzea...31
4.4.10. Orain arteko esperientzien eraginkortasuna ebaluatu ........................31
4.4.11. Hizkuntza Normalkuntza Planen sozializazioa lantzea.......................31
4.4.12. Sare tekniko egonkorra osatzea ...........................................................31
4.4.13. Askotariko prestakuntzaren behar kualitatiboak eta
kuantitatiboak zenbatzea ......................................................................31
5. B2 HELBURUA EGOKI NEURTZEKO EBALUAZIO TRESNAREN DISEINUA........33
5.1. NEURKETA ZEHATZAK ................................................................................21
5.1.1. Haur Hezkuntzaren amaieran, hau da HH5en azken
hiruhilabetekoan, haurrak hizkuntzetan duen gaitasuna....................36
5.1.2. Aurreebaluazio honen instrumentua aurrerago proposatzen den
fundazioak diseinatzea..........................................................................36
5.1.3. Entzumena, mintzamena eta irakurmenaren ebaluazioa ....................36
5.1.4. Legez ezarritako ebaluazioak ...............................................................36
5.2. EBALUAZIOAREN IZAERA ETA GAUZATZEA............................................37
5.2.1. Ebaluazioa hezitzailea eta jarraia..........................................................37
5.2.2. Hizkuntza ebaluazioa molde bakarrekoa ............................................37
5.2.3. B1, B2 eta C1 probak Fundazio batek egitea......................................37
5.2.4. Ebaluazioa diseinatzeko kideen izendapena.......................................37
5.2.5. B1, B2 eta C1 proben emaitzen jendarteratzea ...................................37
5.2.6. Hizkuntza-zertifikazioen egokitzapena ................................................37
5.2.7. Eskola bakoitzeko hizkuntza-proiektua ebaluatzea ............................37
5.2.8. Eskolei hizkuntza kreditazioa ematea..................................................38
5.2.9. Probak gainditzen ez dituztenen kasuak .............................................38
5.2.10. C1 probaren eskaintza ..........................................................................38
6. PROPOSAMENEAN ERABILITAKO ZENBAIT KONTZEPTURI EMAN ZAION
ESANAHIA ...............................................................................................................39
6.1. Afektibitatea ................................................................................................... 41
6.2. Eleanitza ..........................................................................................................41
6.3. Elebitasuna ......................................................................................................41
6.4. Euskalduna......................................................................................................41
6.5. Euskara ona.....................................................................................................41
6.6. Euskara ongi irakastea....................................................................................41
6.7. Euskaraduna....................................................................................................41
6.8. Hizkuntza-proiektua .......................................................................................41
6.9. Hizkuntzaren irakaskuntza modu estentsiboan ............................................41
6.10. Hizkuntzaren irakaskuntza modu intentsiboan...........................................41
6.11. Kalitatezko interakzioa .................................................................................41
6.12. Metodologia aktiboa .....................................................................................41
7. HIZKUNTZAK IRAKATSI ETA IKASTEKO MARKOAREN GARAPENERAKO
ARDATZ NAGUSIAK.................................................................................................43