Library - View details   To know more about this section

Generoaren trataera irakasleen formazioan

Book: Basque. Online
Author(s)
Aristizabal, Maria Pilar
Title
Generoaren trataera irakasleen formazioan / María Pilar Aristizabal Llorente
Publication
Bilbo: Emakunde, 2011
Content
Testu osoa
Other authors
Emakunde
Physical description
1 fitxategi (PDF, 13 MB) (173 or. : graf.)
Type of material
Book
Legal deposit
BI 3356-2011
ISBN / ISSN
978-84-92413-99-7
Aurkibidea
SARRERA ........................................................................................................ 9
Haur eta Lehen Hezkuntzako irakasle gradu berriak .................................... 9
Gaiaren gaurkotasuna eta garrantzia ............................................................ 10
Lan honen helburuak ................................................................................... 14
Egitura formala ............................................................................................ 15
1. GOGOETA TEORIKOA ............................................................................. 17
1.1. Emakumea eta Hezkuntza: atzeranzko begirada .................................... 17
1.1.1. XVI-XVIII.mendeetako Eskola: emazte eta ama izaten ikasten .... 19
1.1.2. XIX. Mendeko Eskola emakumearekiko diskriminazioaren oinarri..... 20
1.1.2.1. Irakasleen formazioa XIX. mendeko Europan .......................... 21
1.1.3. XX. Mendeko Eskola: esperantzari leiho bat ................................ 33
1.2. Irakasleen prestakuntza Euskal Herrian ................................................ 41
1.2.1. Lehenengo epea. Maisu-maistren lehenengo Eskolak Euskal Herrian (XVI-XX. mende hasiera) ................................................ 45
1.2.2. Bigarren epea:Eusko Ikaskuntzako Kongresuak eta Euskal Herriko Eskola Normalen Proiektua (XX. mendearen hasiera) .............. 54
1.2.3. Hirugarren epea: Frankismoaren garaia eta gerra ondokoa ........... 57
1.3. Emakumeari buruzko Mundu Mailako lau Konferentziak, 1975-1995 .. 62
1.4. Azken hamarkadako lege berriak ........................................................... 65
1.4.1. Euskal Autonomi Erkidegoko legeak ........................................... 65
1.4.2. Espainiar Estatuko Legeak ............................................................ 68
1.5. Emakumezkoak Hezkuntza Sisteman: zenbait datu ............................... 72
2. ERABILI DEN METODOLOGIA............................................................. 79
2.1. Kasu-azterketa....................................................................................... 79
2.2. Informazioa biltzeko tresnak ............................................................... 80
2.2.1. Galdetegiak.................................................................................... 80
2.2.2. Eztabaida taldeak .......................................................................... 82
2.3. Ikerketarako testuinguruaren deskribapena .......................................... 83
2.4. Ikerketako partaideak ............................................................................ 86
2.4.1. Ikasleen galdetegietan jasotako erantzun kopurua ........................86
2.4.2. Ikasleekin egindako eztabaida-taldeak ............................................ 87
2.4.3. Irakasleen galdetegietan jasotako erantzun kopurua .................... 88
2.4.4. Irakasleekin burututako eztabaida-taldeak .................................... 89
2.5. Ikerketaren kalitatea bermatzeko irizpideak ....................................... 89
2.6. Datuen azterketa ................................................................................... 91
2.7. Azterketarako unitateak......................................................................... 92
3. EMAITZEN AZTERKETA ....................................................................... 95
3.1. Ikasleen erantzunak .............................................................................. 95
3.1.1. Galdetegien emaitzak .................................................................... 95
3.1.2. Eztabaida-taldeetan jasotako informazioa ..................................... 97
3.1.2.1. Irakasle Eskolako ikasleek berdintasunari buruz duten iritzia .. 97
3.1.2.2. Berdintasunaren egoera Gasteizko Irakasle Eskolan. Ikasleek diotena ...... 104
3.1.2.3. Jokaera sexistak gure eskolan ................................................ 108
3.1.2.4. Genero Berdintasuna dela eta, beren formazioan ikusten
dituzten gabeziak eta hauek hobetzeko iradokizunak ........................ 110
3.1.2.5 Atalaren ondorioak ................................................................. 117
3.2. Irakasleen erantzunak ............................................................................ 118
3.2.1. Galdetegien emaitzak .................................................................... 118
3.2.1.1. Irakasleen dozentziaren ezaugarriak ...................................... 118
3.2.1.2. Irakasleek ikusten dituzten gabeziak ..................................... 124
3.2.1.3. Ikasketa Plan berrietarako dituzten asmoak .......................... 125
3.2.1.4. Berdintasun Plana ................................................................ 126
3.2.1.5. Atalaren ondorioa ................................................................ 128
3.2.2. Irakasleen eztabaida-taldeetako emaitzak ...................................... 128
3.2.2.1. Berdintasunaren egoera eskolan ........................................... 129
3.2.2.2. Irakasleok ikasleei buruz ditugun estereotipoak.................... 132
3.2.2.3. Jokaera sexistak .................................................................... 134
3.2.2.4. Egoera jendartean ................................................................ 135
3.2.2.5. Atalaren ondorioak ............................................................... 136
3.2.2.6. Berdintasunaren gaia lantzeko egindako proposamenak ....... 138
4. EZTABAIDA ETA ONDORIOAK ............................................................ 141
4.1. Eztabaida eta ondorioak........................................................................ 141
4.2. Etorkizunari begira ............................................................................... 147
4.3. Etorkizunerako erronkak eta proposamenak ........................................
5. BIBLIOGRAFIA.......................................................................................... 153