Library - View details To know more about this section
La investigación-acción colaborativa : reflexiones metodológicas a partir de su aplicación en un proyecto de música y lengua
Article: Spanish. Online- Author(s)
- Casals, Albert
- Title
- La investigación-acción colaborativa : reflexiones metodológicas a partir de su aplicación en un proyecto de música y lengua / Albert Casals, Mercè Vilar y Jaume Ayats
- In
- Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical - RECIEM, 5, 4, 2008 Diciembre, 1-17 or.
- Subjects
- Glosa
- Content
-
Testu osoa
- Other authors
- Ayats, Jaume ; Vilar, Mercé
- Type of material
- Article
La investigación-acción colaborativa, que se sustenta en la co-construcción del conocimiento, fue el enfoque metodológico de un equipo investigador que asumió un proyecto interdisciplinar en una escuela de primaria. Los aspectos esenciales del trabajo colaborativo entre un investigador y dos maestras se contrastan con los planteamientos teóricos de referencia, con la finalidad de aportar elementos útiles para posteriores investigaciones. En las conclusiones se destaca el interés de este tipo de diseño en Didáctica de la Música, y se aboga por impulsar tanto las posibilidades investigadoras de los docentes como los puentes de colaboración entre universidad y escuela.
Collaborative action-research, which is based on the co-construction of knowledge, was the methodological approach of a research team that assumed an interdisciplinary project in a primary school. The essential aspects of the collaborative work between a researcher and two teachers are contrasted with main theoretical approaches to contribute with useful elements for further investigations. The conclusions emphasize the importance of this kind of designs in Music Education. A promotion of teachers search possibilities and of school-university collaboration networks is advocated
Collaborative action-research, which is based on the co-construction of knowledge, was the methodological approach of a research team that assumed an interdisciplinary project in a primary school. The essential aspects of the collaborative work between a researcher and two teachers are contrasted with main theoretical approaches to contribute with useful elements for further investigations. The conclusions emphasize the importance of this kind of designs in Music Education. A promotion of teachers search possibilities and of school-university collaboration networks is advocated