Library - View details   To know more about this section

Bertsolaritza eskolan izeneko programa Nafarroako Lehen Hezkuntzan: onurak eta erronkak hizkuntzaren jabekuntzari begira

Article: Basque. Online
Author(s)
Barandiaran, Asier
Title
Bertsolaritza eskolan izeneko programa Nafarroako Lehen Hezkuntzan: onurak eta erronkak hizkuntzaren jabekuntzari begira / Asier Barandiaran Amarika
In
Horizontes científicos y planificación académica en la didáctica de lenguas y literaturas, Ribeirão: Húmus, 2015, 245-260 or.
Subjects
Bertsolaritza ; Navarre
Content
Testu osoa
Type of material
Article
Nafarroan, Euskal Autonomia Erkidegoan bezala, Lehen Hezkuntzako irakaskuntza sisteman bertsolaritzaren generoa -ahozko literaturaren generotzat hartua izan dena- presente dago curriculumean eta horrek ondorio batzuk ditu H1 eta H2ren jabetzeprozesuan; Lehen Hezkuntzako haurrak, bertsolaritzaren bitartez, harremanetan jartzen dira zenbait ahozko ekoizpenekin, belaunaldiz belaunaldi transmititu diren zenbait istorio, esamolde eta gaiekin. Horrezaz gainera, bertsolaritzari esker, haurrek hizkuntzarekin jolasteko aukera dute, berbaldiak modu ludikoan eraikitzeko esparrua dute. Nire ikerketak aztertu nahi du zer nolako ondorio(positibo)ak dituen gertaera honek haurren hizkuntzaren jabekuntzan, eta beraien ahozko adierazpenetan. Horretarako, erabiltzen dituzten materialak eta tresnak arakatzeaz gain, lehenengo eta behin, bertsolaritza eskoletan inplementatzen ari diren irakasleei elkarrizketa batzuk egin eta elkarrizketok aztertuko ditut. Elkarrizketotan bereziki kontuan hartuko da irakasleek eurek nola ikusten duten haurren ahozko zein idatzizko adierazpenaren garapena. Hau da, irakasle hauen hizkuntzarekiko helburuak zertan diren eta helburu horiek nola betetzen diren agertzen saiatuko naiz, betiere irakaslearen behaketaren ikuspuntutik. Hurrengo fase baterako oinarria izan daiteke; izan ere, hurrengo fasean ikaslearen beraren ikuspegia aztertzen saiatuko bainaiz.