Biblioteca - Ver ficha   Más información sobre esta sección

Beyond linguistic practices : verse schools as prime locus for the co-construction of youth identity and linguistics

Artículo: Inglés. Fondo de biblioteca
Autor(es)
Artetxe, Miren
Título
Beyond linguistic practices : verse schools as prime locus for the co-construction of youth identity and linguistics / Miren Artetxe Sarasola.
En
Bertso eskolak : basque improvisational poetry schools, Reno: Center for Basque Studies, 2023, 73-98
Materias
Bertsolaritza
Tipología
Artículo
Localización
XDZ - Xenpelar Dokumentazio Zentroa
Eduki mota
Jardunaldiak, biltzarrak
ISBN / ISSN
9781949805642
Notas
Bibliografia: 97-98 or.
Introduction ...74
Background and Theorical-Analytical Framework ...75
Communities of Practice ...75
Youth Identities ...77
Methodology ...78
Data Presentation and Analysis ...79
Bernart Etxepare Bertso School. In Basque, Both in Verse and in Prose ...79
Situation of Confidence ...81
Thinking Together ...85
Conclusions ...94
References ...97

Bertsolaritza: beyond transmission and preservation

Artículo: Inglés. Fondo de biblioteca

Bertsolaritza in Navarre : from the past to the present

Artículo: Inglés. Fondo de biblioteca

Learning about art and the art of learning

Artículo: Inglés. Fondo de biblioteca

Improvisation and life : the Oholtza Project as an example of new artistic proposals for bertsolaris

Artículo: Inglés. Fondo de biblioteca

A coda

Artículo: Inglés. Fondo de biblioteca

Women bertsolaris in a time of nuances : bodies, voices and the art of improvisation : an interview with Maialen Lujanbio and Miren Artetxe

Artículo: Inglés. Fondo de biblioteca