Biblioteca - Ver ficha Más información sobre esta sección
Improvisation and life : the Oholtza Project as an example of new artistic proposals for bertsolaris
 Artículo:
										Inglés.
										
					                    Fondo de biblioteca
			Artículo:
										Inglés.
										
					                    Fondo de biblioteca
				- Autor(es)
- Romera, Beñat "Krolem"
- Título
- Improvisation and life : the Oholtza Project as an example of new artistic proposals for bertsolaris / Beñat Romera del Cerro (artistic name: Beñat Krolem).
- En
- Bertso eskolak : basque improvisational poetry schools, Reno: Center for Basque Studies, 2023, 153-185
- Materias
- Bertsolaritza
- Tipología
- Artículo
- Localización
- XDZ - Xenpelar Dokumentazio Zentroa
- Eduki mota
- Jardunaldiak, biltzarrak
- ISBN / ISSN
- 9781949805642
- Notas
- Bibliografia: 184-185 or.
The Everyday ...154
The Drift of Conservation: Harria, Belea and Belakia ...160
Bertsolari ...162
Play, Not Game ...165
Oholtza, Contemporary Exercises for a New Bertsolari ...170
Approach 1: Body Position ...172
Approach 2: Materials ...173
Conclusion ...176
												    The Drift of Conservation: Harria, Belea and Belakia ...160
Bertsolari ...162
Play, Not Game ...165
Oholtza, Contemporary Exercises for a New Bertsolari ...170
Approach 1: Body Position ...172
Approach 2: Materials ...173
Conclusion ...176
 
        Bertsolaritza: beyond transmission and preservation
                        Autores:
            Iguaran, Oihana            
                        
                        
                En:
                , 15-48
            
                                    Artículo:
                        Inglés.
            
            
                        Fondo de biblioteca
         
        The possible impact and benefits of a self-organized and structured bertso-eskola on the region and on the bertso community
                        Autores:
            Uria Albizuri, Jone            
                        
                        
                En:
                , 49-72
            
                                    Artículo:
                        Inglés.
            
            
                        Fondo de biblioteca
         
        Beyond linguistic practices : verse schools as prime locus for the co-construction of youth identity and linguistics
                        Autores:
            Artetxe, Miren            
                        
                        
                En:
                , 73-98
            
                                    Artículo:
                        Inglés.
            
            
                        Fondo de biblioteca
         
        Bertsolaritza in Navarre : from the past to the present
                        Autores:
            Soto, Julio            
                        
                        
                En:
                , 99-122
            
                                    Artículo:
                        Inglés.
            
            
                        Fondo de biblioteca
         
        Learning about art and the art of learning
                        Autores:
            Lujanbio, Maialen            
                        
                        
                En:
                , 125-152
            
                                    Artículo:
                        Inglés.
            
            
                        Fondo de biblioteca
         
        A coda
                        Autores:
            Ariznabarreta, Larraitz            
                        
                        
                En:
                , 177-185
            
                                    Artículo:
                        Inglés.
            
            
                        Fondo de biblioteca
         
        Women bertsolaris in a time of nuances : bodies, voices and the art of improvisation : an interview with Maialen Lujanbio and Miren Artetxe
                        Autores:
            Lázaro, Reyes; Urla, Jacqueline            
                        
                        
                En:
                , 187-206
            
                                    Artículo:
                        Inglés.
            
            
                        Fondo de biblioteca
        
